Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
In Nederland worden pakketten van maandag t/m zaterdag bezorgd. Met het 14-cijferige pakketnummer kun je heel gemakkelijk online je pakket volgen. En op de dag van bezorging informeren we de geadresseerde tot op 1 uur nauwkeurig hoe laat de chauffeur aan de deur staat.
Status : Onderweg voor uitlevering
Jouw pakket wordt vandaag geleverd. Kijk in "predict" via de door ons gezonden email, voor een tijdsindicatie.
Bezorging op zaterdag
Wanneer de verzender van je pakket kiest voor de service Saturday delivery, wordt je pakket op zaterdag bezorgd. Kan je pakket op zaterdag niet bezorgd worden, omdat je toch niet thuis bent? Dan proberen we het eerst bij de buren of we bezorgen het bij een Pickup parcelshop in de buurt.
Hoe laat komt de bezorger precies? We geven je een tijdvak van 2 uur waarin we verwachten langs te komen. We doen ons uiterste best om je pakket binnen die tijd te bezorgen. We kunnen je niet precies vertellen hoe laat.
Geen probleem! Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? Dan doen we onze uiterste best om het pakket toch zo snel mogelijk bij je aan te laten komen. DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.
Je moet nog wel even wachten, want het wordt tussen 22.05 en 22.30 uur bezorgd. Het is een scenario dat steeds vaker voor kan komen. Want waar grote bezorgdiensten als PostNL, Budbee en DHL aangeven tot 22.00 uur te bezorgen, levert bezorgdienst Instabox tot 22.30 uur.
Als je wilt weten waar je DPD pakket is, kun je met Track & Trace je pakket volgen. Gebruik hiervoor het 14-cijferig pakketnummer of je referentienummer. Veranderen je plannen? Dan kun je de bezorging online eenvoudig aanpassen.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Omwille van technische problemen in de hub in Vilvoorde ondervinden wij momenteel hinder in het sorteringsproces. Zendingen die vanuit Vilvoorde vertrekken, lopen mogelijks vertraging op. DPD zet een recovery plan op om de hinder tot een minimum te beperken.
Waar is mijn pakket? Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming. Bij standaard verzendingen is de dag van levering afhankelijk van een aantal factoren.
Bel dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (tegen lokaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. DPD Nederland heeft inzicht in pakketten van ontvangers in Nederland.
Het transparantierapport van 2022 is nu beschikbaar
Als toonaangevende dienstverlener levert DPD dag in, dag uit standaard- en expresspakketten. Dit doen we namens duizenden tevreden klanten. Wij zijn deskundig op onze eigen nationale markt.
De levertijd bedraagt 1 werkdag als er op werkdagen voor 15:00 wordt besteld.
Belangrijkste verschillen DPD, DHL en PostNL
DPD is met name sterk in Europa en biedt snelle bezorgopties en een goede service. DHL heeft daarentegen een sterke wereldwijde dekking en biedt verschillende bezorgopties aan, zoals Same Day Delivery en Time Definite Delivery.
Het pakket is aangekomen op een van onze depots. Als we jouw pakket gaan bezorgen en de bezorger is onderweg, dan staat er 'Onderweg - geladen voor aflevering'. Na aflevering zal de Track & Trace-status 'Afgeleverd' aangeven. Jouw pakket is bezorgd op het aangegeven adres.
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
Op een normale dag bezorgt PostNL zo'n 1,1 miljoen pakketten per dag. Tijdens de periode rond de feestdagen kunnen dagelijks 2 miljoen pakketten bezorgd worden. In totaal zijn er op piekdagen 6500 PostNL-bezorgers op pad.
Helaas niet. Voor je eigen veiligheid en om de efficiëntie van onze activiteiten in onze depots/hub te verzekeren, kunnen we geen ontvangers toelaten op onze terreinen. We doen uiteraard wel ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk aan je te bezorgen. Wil je graag de gedetailleerde status van je pakket kennen?
Een pakket wordt 7 kalenderdagen vastgehouden bij de Pickup parcelshop. De 8ste dag krijgt de Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour.
DPDrivR is voor gebruikers native beschikbaar voor iOS en Android.