Wat moet je niet doen tijdens een telefoongesprek?

Vermijd afleiding.
Laat je niet afleiden door de kamer en de mensen om je heen. Wanneer iemand je belt, zijn ze op jou gericht. Bellers mogen nooit het idee krijgen dat je er niet helemaal bij bent. En dat hebben ze snel genoeg in de gaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.linkedin.com

Wat is belangrijk bij een telefoongesprek?

Tijdens het telefoongesprek is het belangrijk dat je aandachtig luistert. Als je open vragen stelt, kom je meer te weten over de beller en ook wat hij/zij nodig heeft. Zo kan je de beller goed helpen. Als de beller aan het woord is, schrijf jij alle antwoorden op zodat jij niets vergeet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op workingrebelz.nl

Hoe begin je een telefoon gesprek?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Hoe bel je formeel?

Als je formeel wilt bellen en je gesprekspartner iemand is die zakelijk belt is het altijd goed om op rustige toon en heel beleefd elkaar te woord te staan. Doe niet alsof je een gesprek voert met iemand die je kent uit je klas. Let goed op je gespreksvaardigheden en communicatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belfabriek.nl

Hoe moet je een telefoongesprek beëindigen?

Passende groet. Na de samenvatting sluit je het gesprek af met een passende groet. Bij een normaal gesprek is dat bijvoorbeeld “Dan wens ik u nog een fijne dag”. Heb je net slecht nieuws gebracht, dan sluit je natuurlijk met een andere 'groet' af, bijvoorbeeld “Het spijt me dat we niet meer voor u kunnen betekenen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

MIXED: Telefoongesprek

15 related questions found

Hoe kan ik stiekem een gesprek opnemen?

Volgens de wet mag je elk gesprek stiekem opnemen, zolang je er maar zelf aan deelneemt. Je hoeft de opname niet aan te kondigen en je hoeft ook niet om toestemming te vragen. Ook niet als werkgever. Vraag je wel om toestemming, dan mag je gesprekspartner de opname niet verbieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op groep88.nl

Hoe een gesprek afronden?

Stap 5: Afronding van het gesprek
  1. Geef aan dat je het gesprek enorm hebt gewaardeerd. ...
  2. Benoem zoveel mogelijk de positieve uitkomsten en bedank voor de verkregen inzichten, maar geef geen oordeel.
  3. Laat ook weten dat er een aantal aandachtspunten uit naar voren komt, die je verder wilt onderzoeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetccv.nl

Hoe vaak laat je de telefoon overgaan voor je neerlegt?

Voorkom irritaties en probeer de telefoon op te nemen binnen drie keer overgaan. Het kan natuurlijk zo zijn dat het toch iets langer duurt. Bedank dan je klant voor het wachten. Probeer gesprekken ook niet langer te maken dan nodig is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hallo.eu

Wat is de Telefoonetiquette?

Tips/Telefoonetiquette:

Spreek duidelijk en rustig en articuleer goed. Laat in de toon van uw stem klinken dat de beller welkom is en geholpen gaat worden. Hier zorgt de glimlach in uw stem al gedeeltelijk voor. Laat nooit iemand onnodig in de wacht staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op libervoice.nl

Welke 3 soorten uitgaande gesprekken zijn er?

Soorten gesprekken

Als je kijkt naar het doel van het gesprek gaat het om 3 soorten: informeren: je wilt dat je gesprekspartner iets weet. overtuigen: je wilt dat je gesprekspartner ergens iets van vindt. instrueren: je wilt dat je gesprekspartner iets doet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe start ik een gesprek met hem?

Zó begin je een gesprek met je crush
  1. Compliment.
  2. Gezamenlijke interesses.
  3. Afleiding.
  4. Creëer verwachtingen.
  5. Memes.
  6. Weddenschap.
  7. Casual.
  8. Heet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cosmopolitan.com

Waarom 1 op 1 gesprek?

Waarom is een 1-op-1-gesprek belangrijk? Een 1-op-1-gesprek is dé manier om je medewerkers te leren kennen, om vertrouwen, begrip en respect op te bouwen, om oprechte interesse in je medewerkers te tonen en om altijd op de hoogte te zijn van wat er leeft op de werkvloer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hire.nl

Welke 3 onderdelen De voorbereiding bestaat van een telefoongesprek?

De voorbereiding op een telefoongesprek bestaat uit drie onderdelen:
  • Doel van het gesprek bepalen.
  • Gesprekspartner analyseren.
  • Aanpak bepalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Kan ik een gesprek opnemen terwijl ik bel?

Een telefoongesprek opnemen op een Android telefoon

Bel degene waarvan je het gesprek wilt opnemen. Ga na het opnemen naar het gespreksvenster van je Android telefoon. Je kunt nu op 'Opnemen' drukken. Het gesprek wordt nu opgenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op t-mobile.nl

Hoe lang duurt een gemiddelde telefoongesprek?

Het eerste gesprek van de Expertise en advies duurt ongeveer anderhalf uur. De overige gesprekken duren ongeveer een uur. Telefonische coachingsgesprekken duren maximaal een half uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op condite.nl

Wat zijn de verschillende gesprekstechnieken?

Verschillende soorten gesprekstechnieken
  • Luister met het doel om de ander beter te begrijpen.
  • Herhaal wat de coachee zegt in jouw eigen woorden.
  • Stel open vragen die aanzetten tot denken.
  • Vraag door om tot de essentie te komen.
  • Navragen in plaats van aannemen.
  • Ga uit van de capaciteiten van de coachee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coachingtheshift.com

Wat is een uitgaand telefoongesprek?

Wat zijn uitgaande gesprekken? Een uitgaand of uitgaand gesprek is een type telefooninteractie dat wordt geïnitieerd door een callcentermedewerker. Meestal worden deze telefoontjes naar klanten gedaan door leden van het verkoopteam of vertegenwoordigers van de klantenservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op live-agent.nl

Hoe vroeg kun je iemand bellen?

Tenzij het een werktelefoontje is, blijf je maar beter van je telefoon af zolang de klok nog geen negen uur slaat. Jij mag dan wel een vroege vogel zijn, dat wil niet zeggen dat je vrienden ook al om 7 uur 's morgens hun bed (laat staan de deur) uit zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Hoe zet je een klant in de wacht?

Zo hoort het: technisch

Je kunt iemand ook in de wacht zetten door het mute-knopje te gebruiken. Daarmee zet je de microfoon uit, maar niet de speaker. Dat betekent dat je de beller nog wel kunt horen, maar de beller kan jou niet horen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Is het goed om je telefoon s nachts uit te zetten?

Je telefoon buiten de slaapkamer houden is een goede oplossing voor je nachtrust. Toch lukt dat de meesten niet. Zet daarom je telefoon op 'Niet storen'. Als je dit inschakelt zullen oproepen en meldingen stil zijn en word je tijdens het slapen niet afgeleid door meldingen en trillingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simyo.nl

Hoe weet je of iemand je wegdrukt?

Wanneer iemand je wegdrukt gaat de telefoon een stuk minder over. Ben je echter geblokkeerd, dan zal de telefoon slechts één keer overgaan en daarna doorschakelen naar voicemail. De persoon die je belt krijgt hiervan overigens geen enkele notificatie (niet van het gesprek en niet van het voicemailbericht).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op id.nl

Wat betekent 1 keer overgaan en dan voicemail?

Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Hoe blijf je rustig in een gesprek?

Blijf jouw emoties de baas met onze drie tips.
  • #1 Focus op je ademhaling. Merk je dat je gespannen wordt, probeer je dan te concentreren op je ademhaling. ...
  • #2 Beweeg. Stil zitten tijdens een moeilijk gesprek kan ervoor zorgen dat je emoties erger worden. ...
  • #3 Neem afstand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zuidema.nl

Hoe maak je een gesprek leuk?

6 gespreksstof tips, die je nog niet kende
  1. Spreek met de ander alsof je hem of haar al jaren kent. ...
  2. Vraag om verhalen, niet om antwoorden. ...
  3. Geef het toe als je iets niet weet. ...
  4. Stel verrassende vragen. ...
  5. Stop op tijd. ...
  6. Sluit kort en krachtig af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op assertief.nl

Hoe begin je een moeilijk gesprek?

5 tips bij het voeren van een moeilijk gesprek
  1. Maak voor jezelf duidelijk: wat voel, wat wil ik, en wat is mijn aandeel? ...
  2. Bekijk de situatie vanuit het perspectief van de ander. ...
  3. Luister eerst, kijk dan pas naar een oplossing. ...
  4. Zorg goed voor jezelf – voor, tijdens én na het gesprek. ...
  5. Kom samen tot een oplossing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op openup.nl