Outlook voor PC
Klik in Outlook op Bestand. Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Accountinstellingen. Dubbelklik op het tabblad E-mail op het account dat je wilt koppelen aan HubSpot. Onder Serverinformatie zie je de namen van je inkomende e-mailserver (IMAP) en uitgaande e-mailserver (SMTP).
Controleer of de SMTP-servernaar correct is. Controleer deze instelling bij uw systeembeheerder of Internet Service Provider. Als het product geen veilige verbinding met de SMTP-server kan maken, probeer het dan zonder beveiligde verbonding of probeer een andere server of poort.
E-mail versturen en ontvangen werkt niet
Dit gaan we doen: Controleren of er een Ziggo storing is. Kijken of internet werkt op je apparaat. Testen met Ziggo Mail of e-mailinstellingen controleren.
De uitgaande server is de computer die ervoor zorgt dat e-mails die jij verstuurt effectief verzonden worden. Het adres van de uitgaande server is dan ook afhankelijk van de internetprovider waarbij je aangesloten bent.
Dit probleem kan optreden als een of meer van de volgende voorwaarden waar zijn: Voor de verbinding met de server is een certificeringsinstantie (CA) vereist. U hebt de certificeringsinstantie in de hoofdmap niet vertrouwd. Het certificaat is mogelijk ongeldig of ingetrokken.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Nameservers zijn de servers die domeinnamen naar IP-adressen vertalen en fungeren als de bewegwijzering van het internet. Voor een domein dienen altijd minimaal 2 nameservers ingesteld te zijn om te waarborgen dat het domein altijd te vinden is.
Als KPN jouw e-mailprovider is, kan je deze gegevens gebruiken: Mailserver: smtp.kpnmail.nl. Gebruikersnaam en wachtwoord: zoals ingesteld bij inkomende mail. Beveiligingstype: aan (kies voor TLS of StartTLS, anders SSL)
De volledige domeinnaam van de SMTP-service is smtp.gmail.com. De configuratieopties zijn onder meer: Poort 25, 465 of 587.
In SMTP-foutmeldingen kunt u zien waarom een bericht niet is verstuurd. Als inkomende of uitgaande berichten terugkomen, controleert u of er in het bouncebericht een SMTP-foutcode staat waarmee u het probleem kunt diagnosticeren.
Teruggaan naar de modus Online werken is een eenvoudig proces. Ga in Outlook naar het tabblad Verzenden/ontvangen en kies Offline werken om opnieuw verbinding te maken.
Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
U moet uw volledige e-mailadres typen, zoals [email protected]. Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Tcp-poort 25 is traditioneel de smtp-poort voor e-mail, maar internetproviders blokkeren deze meestal om spam tegen te gaan die mailservers van klanten al dan niet bewust via deze poort versturen. Blokkeren raakt dan ook meestal klanten met eigen mailservers.
IMAP is een manier (protocol) waarmee je je e-mail binnenhaalt van de mailserver. Verstuur en ontvang je je Ziggo e-mail met bijvoorbeeld Outlook 2010, Windows Mail of Apple Mail? Of gebruik je hiervoor een smartphone of tablet? Kies dan voor IMAP bij de e-mailserverinstellingen.
Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in. Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart. Waarom is dit belangrijk? Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk.