Wat kost laden bij Vattenfall?

Bij de meeste laadpalen betaal je tussen de € 0,30 en € 0,59 per kWh. Aan een snellader betaal je meestal het hoogste tarief, omdat je daar ook het snelste oplaadt. Je komt tarieven van € 0,25 tot € 0,79 per kWh tegen, maar meestal betaal je rond de € 0,60 per kWh.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vattenfall.nl

Wat kost 1 lading elektrische auto?

Gemiddeld betaal je tussen de € 0,25 en € 0,80 per kWh bij een openbare laadpaal. Heb je een gemiddelde elektrische auto met een 60 kWh batterij? Dan betaal je ongeveer € 30 voor een volle batterij (€ 0,50 X 60 kWh). Hiermee rijd je ongeveer 300 kilometer, het kost je dus ongeveer 10 cent per kilometer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op athlon.com

Wat kost een volle tank elektrisch laden?

Vanaf een gebruik van 2.400 kWh per maand betaal je het tarief dat in je contract staat. Voor een volle accu van 50 kWh betaal je bij een stroomtarief van € 0,40 dus 50 x € 0,40 = € 20.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op incharge.vattenfall.nl

Hoeveel betaal je voor een volle accu?

Ongeveer 26 cent per kWh inclusief btw is gebruikelijk. Bij een gemiddelde elektrische auto, met een accu van 35 kWh, kost een volle accu dus 9 euro. Met een volle accu kan een auto gemiddeld 225 kilometer rijden op een volle accu, dus komen we uit op 4 cent per kilometer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op movemove.com

Wat kost een laadpas van Vattenfall?

Onze Vattenfall InCharge laadpas

En in onze InCharge app zie je altijd waar de dichtstbijzijnde laadpaal staat en of die vrij is. Onze laadpas is gratis en je vraagt 'm online aan als pas of sleutelhanger. Je betaalt alleen voor je laadsessies​​. Je hebt dus geen extra abonnementskosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op incharge.vattenfall.nl

Laadpas.com | Hoe werkt het laden bij een laadpaal?

43 related questions found

Waar kun je gratis elektrisch laden?

De gratis laadpunten worden meestal geïnstalleerd op de parkings van winkelcentra, supermarkten of zelfs bioscopen. Wees echter voorzichtig, deze praktijk staat op het punt te verdwijnen. Er zijn ook gratis laadpunten in hotels, restaurants en autodealers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op chargeguru.com

Wat is de beste en goedkoopste laadpas?

De goedkopere laadpassen zonder abonnement zijn vooral de E-Flux laadpas, ENGIE laadpas & Maingau. De laatste is vooral voordelig voor snelladen in het buitenland. Laad je veel op en ben je al klant bij Vandebron? Dan kan de Vandebron laadpas voordelig zijn wegens hun klantkorting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mountox.com

Hoeveel zonnepanelen heb je nodig voor een elektrische auto?

De formule die je zelf kunt gebruiken is dus: Aantal kilometer per jaar / verbruik van je elektrische auto in kilometer per kWh / 370 Dus rij je 30.000 kilometer per jaar in een elektrische auto die 5,5 kilometer per kWh rijdt, dan heb je (30.000 / 5,5) / 370 = bijna 15 zonnepanelen nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op incharge.vattenfall.nl

Wat is goedkoper tanken of laden?

Dus ja, laden is vaak goedkoper dan tanken

De ANWB rekende uit dat het laden van een elektrische auto in Nederland, op verschillende niveaus en bij een jaarlijks verbruik van 15.000 kilometer, ongeveer €1275 kost.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.evbox.com

Wat is goedkoper benzine of elektrisch rijden?

De kosten van het rijden in een elektrische auto zijn afgelopen jaar flink gestegen. Maar elektrisch rijden is nog altijd goedkoper dan op benzine, meldt de ANWB. De gemiddelde kosten van een elektrische auto stegen in 2022 naar 61,4 cent per kilometer. Een jaar eerder was dat nog 56,7 cent per kilometer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bright.nl

Hoeveel km rijd je met 1 kWh?

Waar het bij brandstofauto's om het aantal verbruikte liters gaat, spreken we bij elektrische auto's over het aantal kilowattuur (kWh). Hiermee wordt bedoeld hoeveel stroom de accu kan 'meenemen'. Algemeen wordt er geschreven dat je op één kWh aan elektriciteit ongeveer 5 kilometer elektrisch rijdt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op valleiautogroep.nl

Is een laadpaal fiscaal aftrekbaar?

De aanschaf- en plaatsingskosten of de periodieke leasekosten van een laadpaal zijn bij de bv fiscaal aftrekbaar. De btw op de aanschaf en installatie, of de btw op de leasekosten zijn als voorbelasting verrekenbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jonglaan.nl

Wat kost het opladen van een elektrische auto thuis?

Ga je jouw EV thuis opladen, dan ben je momenteel zo'n 0,40 euro kwijt per kWh. Een volle accu kost je dan 30 euro. Dat is dus meer dan de helft goedkoper! Daarentegen moet je thuis langer wachten voordat je accu is opgeladen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autovisie.nl

Wat kost laden bij een snellader?

Snelladen

Snelladen is niet alleen de snelste, maar ook de duurste laadmethode. Gelukkig heb je in de praktijk de snellader maar heel af en toe nodig. Aanbieders hanteren prijzen tussen de € 0,65 en € 0,90 per kWh. Wij houden hier € 0,85 per kWh aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Wat kost een elektrische auto per 100 km?

Een zuinige elektrische auto verbruikt gemiddeld zo'n 15 kWh per 100km, daardoor komt de prijs uit op € 0,05 per kilometer. De prijs van 1 liter benzine (Euro 95) is gemiddeld € 1,98 (Januari 2022).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autocorsten.nl

Wat scheelt elektrisch rijden tov benzine?

Elektrisch per maand goedkoper dan brandstof

Private lease van een elektrische auto kost je zo'n 670 euro per maand, een nieuwe elektrische auto kopen zo'n 700 euro. Een nieuw gekochte benzineauto kost per maand rond de 730 euro. Er is gerekend met een gebruik van 15.000 kilometer rijden per jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op milieucentraal.nl

Waar kan ik het goedkoopste mijn auto opladen?

Thuis opladen is altijd het voordeligst. Wanneer je je auto thuis aan de stekker legt, betaal je namelijk alleen het vaste tarief van jouw energiecontract. Gemiddeld is dat zo'n 22 cent per kWh (uitgaand van een vast energiecontract). Een openbare laadpaal of een snellaadpunt brengen nog andere kosten in rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autovisie.nl

Waarom Laden tot 80%?

Snelladen tot 80% is efficiënter

De laatste 20% van je accu is namelijk minder snel geladen. Over je hele reis gerekend is je totale laadtijd dan ook korter als je twee keer stopt bij een snellaadstation en tot 80% oplaadt dan één keer tot 100%.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op polestar.com

Is elektrisch rijden goedkoper 2023?

Het verbruik van de elektrische auto is 18 kWh per 100 km en voor de benzineauto is dat 7 liter 100 km. Dit betekent dat de prijs per km voor elektrische rijden en rijden op benzine nagenoeg hetzelfde zijn in 2023, namelijk 14 cent per kilometer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zelfenergieproduceren.nl

Kun je een elektrische auto opladen aan een gewoon stopcontact?

In het kort. Ja, je kunt je auto opladen via een normaal stopcontact. Maar het laden gaat langzaam en je kunt alleen veilig laden op een aparte gezekerde groep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vandebron.nl

Kan je een elektrische auto thuis opladen met zonnepanelen?

Heb je zonnepanelen én de mogelijkheid om je elektrische auto op eigen terrein op te laden? Dan wordt elektrisch rijden – afhankelijk van het aantal panelen en de juiste laadpaal – wel heel erg duurzaam. En vanzelfsprekend laad je dan ook een stuk goedkoper. Niet iedereen kan een privélaadpaal installeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Kan elke elektrische auto stroom terugleveren?

Auto's die geschikt zijn voor bidirectioneel laden

De Nissan Leaf is een van de elektrische voertuigen die twee kanten uit kunnen laden. Andere merken en modellen zijn de Nissan E-NV200, de Mitsubishi Outlander PHEV en de Kia Soul. Het is dus zeker niet mogelijk om met elke elektrische auto bidirectioneel te laden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acculaders.nl

Kan ik mijn auto opladen zonder laadpas?

Laden zonder laadpas

Je hebt niet altijd een laadpas nodig om je elektrische auto op te laden. In veel gevallen kun je een mobiele app gebruiken die gekoppeld is aan je bankrekening of creditcard. Het is dus niet zo dat je even de bankpas of creditcard langs de paal swiped en dan met laden kan beginnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Welke laadpas moet ik nemen?

Beste laadpassen voor een elektrische auto
  • Shell Recharge (€ 73,55 per 200 kWh) ...
  • Elbizz (€ 73,14 per 200 kWh) ...
  • Engie Onderweg (€ 78,14 per 200 kWh) ...
  • Fluctis (€ 76,54 per 200 kWh) ...
  • ANWB (€ 82,80 per 200 kWh) ...
  • Eneco eMobility (€ 83,40 per 200 kWh) ...
  • MKB Brandstof (€ 85,61 per 200 kWh) ...
  • Plugsurfing (€ 93,12 per 200 kWh)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dagelijksauto.nl

Wat is de meest gebruikte laadpas?

De Shell Recharge laadpas is de meest geaccepteerde pas in Europa en daarom erg handig om hoe dan ook mee te nemen tijdens jouw autoreis door Europa. De pas wordt geaccepteerd in ruim 45 Europese landen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op laadpas.net