Tahadjjoed is het bidden na het slapen, dan het bidden na het slapen, dan het bidden na het slapen. Dit is hoe de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) het bad."
Assalamu `alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh
Vrede zij met u, O profeet, en Gods genade en zegen. Vrede zij met ons en met de rechtvaardige dienaren van God. Vrede zij met u [allen], en Gods genade en zegen. Zeg daarna de Takbir drie keer (optioneel).
Maar wat betreft het Tarawieḥ gebed, dan wordt dat gebruikt door de geleerden voor het nachtgebed in Ramadaan tijdens de eerste gedeelte van de nacht, waarin rekening wordt gehouden om het niet lang te maken. Het is toegestaan om het Tahajjud te noemen en ook Qiyaam al-Layl, daarin is geen redetwisting.
naam van dit gebed is Tahajjud of Salat al Layl. het Fajr gebed, of 12 uur na het Dhohr gebed. keer. drieën deelt is het derde deel van de nacht het beste.
Tahadjjoed is het bidden na het slapen, dan het bidden na het slapen, dan het bidden na het slapen. Dit is hoe de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) het bad."
Moeslim leverde ook over (1/508) dat zij zei: 'De boodschapper van Allah ﷺ bad dertien raka'aat in de nacht, waarvan vijf raka'aat voor witr (de overige acht waren voor qiyaam al-layl), waarin hij niet ging zitten (voor de tashah-hoed) behalve aan het einde.
Bid het Witr gebed met de Imam en als je daarna Tahadjjoed kunt verrichten, bid dan wat Allah voor jou bepaald heeft, twee per twee Rakacaat, zonder het Witr gebed te herhalen. Omdat je het Witr gebed namelijk niet tweemaal kunt verrichten.
hebben gedaan.” Het minimaal aantal rakaat is 2. van onze Profeet ﷺ.
De meerderheid van de geleerden zegt dat 20 raka'aat bidden sunnah is, terwijl andere de voorkeur geven aan 36 raka'aat en weer andere aan 8 raka'aat.
Hij las hardop tijdens het ochtendgebed, de eerste twee gebedseenheden van het Maghrib- en het cIshaa'-gebed, het Djoemcah-gebed, het cIed-gebed, het Istisqaa'-gebed (gebed voor regen) en het Koesoef-gebed (gebed tijdens zons- of maansverduistering).
[Tasliem: handeling waarmee het gebed wordt beëindigd; men draait het gezicht naar rechts en zegt: “As-salamoe 'alykoem wa rah'matoellaah – vrede en genade van Allah voor jou,” daarna draait men het gezicht naar links en herhaalt de begroeting.
Na de tweede rakaat blijf je rechtop geknield zitten, laat je handen rusten op je bovenbenen en steek je rechterwijsvinger vooruit. Je spreekt dan de tashahoed uit, hierin getuig je onder meer dat er geen god is behalve God, en dat Mohammed Zijn boodschapper is (de shahada).
Al-Bahoetie zegt: “Als iemand in het gebed glimlacht, dan maakt dit het gebed niet ongeldig. Dit is de mening van de meerderheid, zoals aangegeven is door Ibn ul-Moendhir.” Aangezien het glimlachen het gebed niet ongeldig maakt, kun je het gebed gewoon voortzetten en hoef je dit niet af te breken.
Het minimum aantal Rakacaat voor het Witr gebed is één, omdat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Witr is één Rakcah aan het einde van de nacht.” En hij (vrede zij met hem) zei: “De nachtgebeden zijn twee (Rakacaat) bij twee.
Het Fadjr-gebed is het Soebh-gebed, er is geen verschil tussen beide. Dit gebed bestaat uit twee gebedseenheden (Rakacaat). De tijd voor dit gebed begint wanneer de ware zonsopgang begint en het eindigt wanneer de zon opkomt.
Er zijn vijf verplichte gebeden; ad-Dhohr (het middaggebed), alAssr (het namiddaggebed), al-Maghrib (het avondgebed), al-Ishaa' (het nachtgebed) en al-Fadjr (het ochtendgebed).
Fajr of fadjr (Arabisch:'فجر' dageraad) is binnen de islam het ochtendgebed dat onderdeel is van de vijfmaaldaagse salat en daarmee onderdeel van de vijf zuilen van de islam. Het wordt als derde op een dag verricht.
Het gebed kan op een later tijdstip alsnog verricht worden, zolang de tijd niet verstreken is. Als uitzondering geldt dat hierdoor het bijwonen van het gezamenlijke gebed of een andere verplichting niet misgelopen wordt. Er is namelijk niets dat een verplichting kan doen vervallen.
Imam an-Nawawie zei: “Het is aanbevolen om na het Witr-gebed drie keer te zeggen: “Soebhaan al-Malik il-Qoeddoes” (Geprezen is de Oppermachtige, de Meest Heilige).”
Het samenvoegen van twee gebeden is niet toegestaan, behalve als hier een reden voor is. Zoals door het reizen, regen of moeilijkheid.
Ten tweede; wat jij doet na de Adhaan (gebedsoproep) voor het Soebh-gebed en voor het verplichte gebed is Naafil (vrijwillig). Dat zijn de twee Rakacaat voor het Fadjr-gebed die de Soennah van Fadjr of Soennah van Soebh genoemd worden.
Het bidden in de moskee in gezamenlijkheid is beter, maar als een man dit thuis wil bidden, of in gezamenlijkheid met zijn familie, dan is dit toegestaan. An-Nawawie zei: “Het Taraawieh gebed is Soennah volgens de consensus van de geleerden.
Tarawih betekent letterlijk "uitrusten" en is de naam van het gebed dat tussen de isha (nachtgebed) en de fadjr (ochtendgebed) wordt verricht. In de Heilige Koran (Hoofdstuk 73 : Vers 1-6) staat hierover: 'In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
“Allahoemma Anta's salaamoe wa mienka's salaam, tabaarakta yaa Dha'ldjalaalie wa l-iekraam.” (Ik vraag Allah om vergiffenis (drie keer)O Allah U bent vrede en van U komt vrede.