Uw aanvraag wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retour verwerkt. De restitutie wordt op uw verzoek aan uw SHEIN-portefeuille of de oorspronkelijke betaalrekening overgemaakt.
Kleren die niet door de 'keuring' komen, worden vaak verbrand of bijvoorbeeld verwerkt tot vulling voor autostoelen. Maar voor verschillende webshops komt het goedkoper uit dit hele proces over te slaan, en alle geretourneerde artikelen gewoon meteen te vernietigen.
De pakjes die we online kopen en vaak gratis terugsturen, worden steeds vaker vernietigd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zweedse Universiteit van Lund. Vorig jaar alleen is in Europa voor 22 miljard euro aan teruggestuurde kleding en elektrische producten op het stort beland.
De teruggestuurde spullen, worden dus niet altijd doorverkocht aan andere klanten, maar ze belanden vaak op een stortplaats of worden vernietigd. Tot deze bevinding komen onderzoekers van de universiteit van Lund in Zweden.
Bij een retour heeft een bedrijf die kosten al voor niets gemaakt. Bij een retourzending komen er opnieuw de vervoerskosten bij, een inspectie van het pakketje, netjes maken (knopen vastmaken, haren verwijderen), en het weer inpakken.
Consument wordt terugbetaald of het omgeruilde product wordt naar hem verzonden. Het pakket komt binnen bij de webwinkel en wordt handmatig verwerkt. Ondertussen kunnen er veel vragen vanuit de klant komen over de status van het retour. Het product wordt weer op voorraad gelegd.
[n] : kaartje voor heen- en terugreis.
Als de verkoper je bestelling heeft ontvangen, moet hij de retourzending en de terugbetaling binnen vijf werkdagen verwerken. Als de verkoper je retourzending heeft behandeld, kan het tussen één en tien werkdagen duren voordat de terugbetaling op je rekening staat, afhankelijk van je bank.
Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.
In Nederland worden ieder jaar 21,5 miljoen kledingstukken niet verkocht. Jaarlijks worden 1,23 miljoen stukken vernietigd en bijvoorbeeld verwerkt tot vulling voor autostoelen, of verbrand. Dit zijn cijfers van een paar jaar geleden, maar er is niemand die precies weet hoe het zit.
Hoeveel pakketen worden teruggestuurd? Uit het meest recente onderzoek van de ACM kwam voort dat er in 2021 zo'n 57,5 miljoen retouren waren op de meer dan 500 miljoen verstuurde pakketten in het B2C marktsegment.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Waar kan ik de kleding inleveren? In de meeste gemeenten staan textielcontainers waar je kleding, schoenen en huishoudtextiel kunt inleveren. Als die er niet zijn, kun je het naar de milieustraat brengen. Je kunt herbruikbare spullen ook naar de kringloopwinkel brengen.
Jaarlijks gooien Nederlanders ruim 135 miljoen kilo textiel in de kledingbakken. Van die enorme hoeveelheid wordt slechts 1 procent gerecycled.
Uit onderzoek blijkt dat de Nederlander gemiddeld vijftig van de in totaal 173 kledingstukken niet draagt. Daarnaast gooien we jaarlijks ook nog eens veertig items per persoon weg. Die 173 kledingstukken zijn dus blijkbaar overbodig, maar toch kopen we nog steeds 46 nieuwe kleren per jaar.
Uw aanvraag wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retour verwerkt. De restitutie wordt op uw verzoek aan uw SHEIN-portefeuille of de oorspronkelijke betaalrekening overgemaakt.
Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is? 'Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden. '
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Bij ruilen maakt een consument gebruik van een recht of afspraak buiten de wet om. Aan die regeling kunnen dus andere voorwaarden worden gesteld dan aan het ontbindingsrecht. Daarom zou je kunnen zeggen dat iemand een product wel mag ruilen, en dan geen kosten voor de retourzending hoeft te dragen.
Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product terug heeft ontvangen. Of als jij bewijst dat je het product hebt teruggestuurd.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.
Betekenis: Retourneren
Retourneren is het terugbrengen van gekochte producten naar de winkel of leverancier. Dit kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat het product niet bevalt, niet blijkt te passen of een mankement vertoont. Bij het terugnemen van artikelen door de verkoper wordt de koop ongedaan gemaakt.
Er zijn ook vast conducteurs te vinden die begrip voor deze situatie hebben en het oogluikend door de vingers zien. Maar strikt genomen kan het niet. Als je met de bus gaat zul je ook iedere keer opnieuw je strippen (of je ov chipper) moeten afstempelen.
Retourvluchten zitten altijd in goedkopere prijscategorieën omdat die voor toeristen interessant zijn. Enkele vluchten worden meestal door zakenmensen geboekt en die malen niet om de prijs." Dit is hoe luchtvaartmaatschappijen werken. Als je dat als consument weet, kan je er maar beter je voordeel mee doen.