Loopt jouw abonnement nog niet binnen 4 maanden af, maar heb je wel een nieuw toestel nodig? Dan kun je jouw contract vervroegd vernieuwen. Je stapt over op een van de huidige T-Mobile abonnementen.
Je hoeft niet te wachten tot de einddatum van je contract voor je kunt verlengen of overstappen: dit kan al een paar maanden van tevoren. En als je bij je bestelling een nieuwe telefoon uitzoekt, versturen we deze direct. Zo kun je je nieuwe toestel al gebruiken tijdens de looptijd van je huidige abonnement!
Wanneer kan ik verlengen of overstappen van mobiel abonnement? Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Je kunt bij T-Mobile maximaal 5 abonnementen op jouw eigen naam hebben. Bij iedere aanvraag van een nieuw abonnement voert T-Mobile een risico-onderzoek uit. Je kunt een nieuw abonnement afsluiten in onze online shop, telefonisch (0800 - 7123) of in een van onze winkels.
Kan ik mijn abo afkopen? hoeveel gaat dat mij kosten? Je betaalt dan €13,50 x het aantal resterende maanden samen met een eventuele toestelkrediet als je die hebt.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Neem contact met ons op als je abonnement nog doorloopt en je het toch wilt opzeggen. Je kunt bellen naar 0800 - 8104 (particulier) of 0800 - 7112 (zakelijk). Wij kijken dan met je mee of je je abonnement kunt afkopen.
Je vindt de einddatum en de duur van je contract op My T-Mobile of op My T-Mobile Thuis. Als je je abonnement na afloop van de vaste contractperiode niet verlengt of opzegt, loopt het abonnement door totdat je zelf besluit er iets mee te doen.
Tik op Starten. Maak verbinding met een wifi-netwerk als dit wordt gevraagd. Kies ervoor om apps en gegevens vanaf je oude apparaat te kopiëren. Aanbevolen: Als je een kabel hebt om je apparaten op elkaar aan te sluiten, volg je de instructies op het scherm om je gegevens te kopiëren.
Beste mobiele provider uit de Test
Simyo krijgt een 8,6 in ons laatste onderzoek en is weer Beste uit de Test. De klanten van Simyo geven hoge scores voor hun internetverbinding. Er worden weinig storingen gemeld. Daarnaast hebben klanten weinig last van traag internet.
De Consumentenbond schat de gemiddelde levensduur op 2,5 jaar. Andere bronnen geven aan dat een nieuwe smartphone 15 tot 18 maanden meegaat. De levensduur van je smartphone hangt af van hoe je met je toestel omgaat.
De naam zegt het al: een duo van simkaarten. Met een duo-simkaart heb je twee simkaarten met hetzelfde simkaartnummer en telefoonnummer. Je kunt deze twee simkaarten vervolgens in twee verschillende telefoons of, bijvoorbeeld, in een tablet en een telefoon plaatsen. Je hoeft je simkaart dan niet steeds te verwisselen.
T-mobile biedt op dit moment helaas nog geen maandelijks opzegbare sim only abonnementen aan.
Als u een abonnement heeft zonder einddatum, kunt u altijd opzeggen. Er geldt wel een opzegtermijn. Krijgt u uw tijdschrift of krant minstens 1 keer per maand? Dan is de opzegtermijn maximaal 1 maand.
Als je je abonnement wilt opzeggen, kun je bellen naar 0800-8104 (particuliere klanten) of 0800-7112 (zakelijke klanten). Je kunt je mobiele abonnement ook online opzeggen, via het digitale opzegformulier in My T-Mobile. Of stuur ons een brief, met daarin alle nodige informatie.
Opzeggen abonnement of contract
U kunt opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract heeft afgesloten. Op ACM ConsuWijzer staat een voorbeeldbrief opzeggen van een abonnement.. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via e-mail.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Als je per maand afbetaalt voor je toestel, is dat koop op afbetaling. Het totaalbedrag dat je afbetaalt voor het toestel is een krediet. Daar zijn regels aan verbonden en daarover check je alle ins en outs op de pagina Geld lenen kost geld.
Uw aanbieder mag u niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Een abonnement van 2 jaar mag wel. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om u zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn.
Bijvoorbeeld een incassobureau inschakelen. En uiteindelijk misschien zelfs de verbinding afsluiten. Vraag uw aanbieder daarom zo snel mogelijk om een betalingsregeling.
T-Mobile hanteert een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van uw contractperiode. U dient dus minstens 1 maand op voorhand op te zeggen. Indien u niet tijdig opzegt, wordt uw abonnement automatisch omgezet voor onbepaalde tijd. Hierna kunt u op elk moment opzeggen.
De provider zegt dat alle prijzen stijgen met 8,6 procent. Dat is per 1 januari het geval. "Deze wijziging zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt", schrijft het bedrijf. Het gaat om abonnementen die voor oktober 2022 zijn afgesloten.
Goedkoopste sim only van T-Mobile
Het voordeligste sim only abonnement bedraagt op dit moment €13,50 per maand. In dit abonnement zit 1GB data, 120 min belminuten en heeft een contractduur van 2 jaar. Daarnaast betaal je eenmalig €25 aansluitingskosten.