Maak bijvoorbeeld gebruik van de Google Keyword Planner. Dit is een gratis analysetool van Google. Met deze tool kun je zien hoe vaak een woord of woordgroep wordt gegoogled. Zo zie je direct of er op de woorden in jouw lijstje wordt gezocht of dat je beter voor een ander woord kunt kiezen.
Google raadt je onder andere aan om een Google-account aan te maken waarmee je zelf de macht hebt over je gegevens. In serieuze gevallen kun je ook een removal-request achterlaten bij Google, maar let wel: dat is vooral bij naaktfoto's of te persoonlijke informatie zoals paspoortgegevens en medische informatie.
Zoekresultaten verwijderen
Volg dan deze stappen. Ga naar het Google formulier zoekresultaten verwijderen: klik hier voor het Google formulier. Selecteer het land waarin je woont. Vul de gevraagde gegevens in zoals je naam, e-mailadres, het webadres (URL) dat je uit zoekresultaten wilt verwijderen en de reden hiervan.
In Google Search Console kun je per zoekwoord zien hoe vaak je in de top 100 bent getoond en op welke positie je nu staat met dat keyword. Je kunt ook zien op welke keywords een specifieke pagina gevonden wordt en op welke plek je daarmee staat. Search Console is een gratis tool van Google.
Wanneer twee termen met OR worden verbonden moet een artikel of de ene term, of de andere term, of allebei de termen bevatten. Met OR krijg je dus meer zoekresultaten. Dit gebruik je voor synoniemen. Met AND versmal je je vraag, je maakt de vraag specifieker.
Google weet waar je naar zoekt
Maar wist je ook dat alles wat je opzoekt met diezelfde zoekmachine wordt opgeslagen? Dat doet het bedrijf op alle apparaten die je gebruikt. Die zijn ook per apparaat terug te vinden, of gekoppeld aan je Google-account.
De sneeuwbalmethode. In deze methode staat één publicatie centraal. Vanuit dat artikel of boek ga je op zoek naar andere literatuur over hetzelfde onderwerp. Dit doe je door na te gaan welke publicaties de auteur van het desbetreffende boek of artikel heeft gebruikt.
De zoekresultaten die je te zien krijgt kunnen bij iedereen anders zijn doordat ze gepersonaliseerd worden. De gewone zoekresultaten worden daarbij steeds meer vervangen door lokale en/of rijke vermeldingen. Als je lokaal actief bent, wordt je Google Plus bedrijfspagina dus steeds belangrijker.
Negatieve zoekwoorden – vaak ook uitsluitingszoekwoorden genoemd – zijn woorden of zinnen, waarop je juist niet gevonden wilt worden. Ze sluiten niet aan bij de producten of diensten die je aanbiedt. Negatieve zoekwoorden zijn van toepassing op elke soort product of dienst.
Google noemt met 401,7 miljoen maandelijks actieve ingelogde gebruikers het hoogste aantal gebruikers, blijkt uit een inventarisatie van Reuters. Het gaat hierbij om YouTube-gebruikers. Search heeft minder actieve gebruikers met 332 miljoen, Maps en Play hebben rond de 275 miljoen gebruikers.
De eerste zoekmachines werkten met simpele formules die trefwoorden turfden. Nu bepalen algoritmes op basis van wel duizend signalen wat jij krijgt voorgeschoteld. Daardoor weten zoekmachines heel veel over gebruikers.
De meest gegoogelde artiest van 2022 is Jeroen Rietbergen, de bandleider van The Voice of Holland die verdacht wordt van seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Google heeft deze maand (december 2022) de Nederlandse top trending zoekopdrachten van 2022 bekend gemaakt. In de toplijstjes van dit jaar is 'Oekraïne' een van de meest gezochte termen in Google. Daarnaast scoren de zoekopdrachten 'Ali B', 'Queen Elizabeth' en 'Quarantaine regels' hoog.
Voor jezelf opkomen is niet altijd makkelijk. Je kunt van nature verlegen zijn of je maakt je erg druk om de mening van anderen. Het kan ook zijn dat je een laag zelfbeeld hebt of negatieve gedachten over jezelf waardoor je niet altijd zegt of doet wat je eigenlijk graag zou willen.
Jezelf (kunnen) zijn betekent die dingen doen die je belangrijk vindt. Daar kun je niet 'zomaar' op antwoorden: het is een zoektocht met vallen en opstaan. Zet in op die belangrijke en betekenisvolle zaken, engageer je en geef je leven vorm zoals jij dat prettig vindt. De vraag 'Waar ben je trots op?
Met personalisatie krijg je Google-zoekresultaten die op jou zijn afgestemd op basis van je activiteit. Personalisatie wordt alleen gebruikt als we je hiermee relevantere en nuttigere informatie kunnen bieden.
Gesponsorde zoekresultaten
Deze pagina's herken je aan het woordje 'advertentie' naast de URL. We noemen ze gesponsorde zoekresultaten omdat bedrijven betalen om hier hun advertentie te tonen.