Consumenten die pakketten willen terugsturen naar de afzender kunnen die vanaf nu direct aan de pakketbezorger van PostNL meegegeven. Het pakje direct meegeven aan een bezorger die toch al voor de deur staat, is niet alleen gemakkelijker, maar ook duurzaam, zegt het postbedrijf.
Verwacht je een pakketje, maar wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Alleen even een PostNL-retourlabel opplakken en klaar. Makkelijk én duurzaam!
Versturen: Pakketten versturen kan via DHL naar adressen in binnen en- buitenland. U kunt zelf een label aanmaken via https://my.dhlparcel.nl/#/ en deze uitprinten. Vervolgens kunt u het pakket bij ons afgeven en kunnen wij het via ons systeem voor u inscannen en meegeven aan een DHL-bezorger.
Wil je dat we je post, brievenbuspakjes en ook pakketten komen ophalen? Dat kan met onze haalservice. Je kunt een contract met vaste ophaaldagen afsluiten, maar ook een losse haalafspraak maken.
Dat kan eenvoudig bij een PostNL-punt of een pakketautomaat in de buurt. Of ze kunnen het spontaan meegeven wanneer onze pakketbezorger aan de deur komt met een ander pakket.
Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.
In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig. Of je vraagt de afspraak aan via onze klantenservice. We komen de post en pakketten dan op de eerstvolgende werkdag ophalen..
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
Wil je je pakket laten ophalen door iemand anders? Degene die jouw pakket komt ophalen moet zich altijd legitimeren. Ook vragen we hem of haar naar je adresgegevens.
De verzendkosten voor een pakket binnen Nederland zijn vanaf €3,45. En vanaf €8 gaat je zending de grens over. Voor klimaatneutrale verzending betaal je niets extra's. Bekijk al onze extra services, bezorgduur en tarieven per land.
Je kunt je pakket afgeven bij één van onze 4.000 DHL ServicePoints. Vind hier een DHL locatie bij jou in de buurt.
Pakje ophalen bij een DHL Pakketautomaat
Zodra de DHL bezorger je pakket in een DHL Pakketautomaat heeft bezorgd, krijg jij een afhaalcode via e-mail of sms. Vanaf nu heb je een week om het pakje op te halen. Dag en nacht. Tik de code in op het display van de DHL Pakketautomaat, en je hebt je pakket in handen.
Een koerier of bezorger is iemand die pakketten of andere post bezorgt en ophaalt. Vaak gebeurt dit met behulp van een bestelbusje of personenauto, maar er zijn ook fietskoeriers.
De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
U kunt uw zending bij u thuis of op kantoor laten afhalen door uw afhaling online te plannen via de onderstaande link of door te bellen naar 020 50 40 500. (lokale kosten van toepassing). UPS haalt alle pakketten op met een enkele aanvraag tot afhaling; u betaalt slechts één afhaaltarief per aanvraag.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd.
Mijn zending is een pakje
Iedereen mag je pakje afhalen in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, zolang de persoon beschikt over de barcode van je pakje. Deze vind je terug in de bevestigingsmail, in de My bpost app of op het afwezigheidsbericht dat je ontving in je brievenbus.
Jazeker, die persoon moet dan naast zijn eigen identiteitsbewijs, ook een kopie of foto van het identiteitsbewijs van de daadwerkelijke ontvanger meenemen zodat wij de naam en gegevens kunnen controleren met wat er op de doos staat.
Moet een webshop verzendkosten terugbetalen? Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
In geval van retournering van een product zijn de retourkosten voor rekening van de koper, uit respect voor het milieu. Op die manier willen wij bewustzijn creëren voor de bezorgroutes die een pakket aflegt en zo het aantal retourzendingen tot een minimum beperken.
Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.