Kom dan gezellig zelf langs bij onze shop en krijg je het pakket op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Als bovenstaande niet in de e-mail staat vermeld dan mag iemand anders dan de ontvanger in de meeste gevallen het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
Dan moet de verzender contact met ons opnemen. Wij hebben dan gegevens nodig die alleen de verzender ons kan geven. Als een pakket de status "klaar voor het versturen naar het sorteercentrum" heeft, hebben wij het pakje ontvangen en zal het binnenkort aankomen op ons sorteercentrum.
Vandaag heeft DHL Parcel op het duurzame bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel het grootste en groenste pakketsorteercentrum voor de Benelux geopend. Het sorteercentrum gaat tot een half miljoen pakketten per dag verwerken die naar 240 locaties kunnen worden gesorteerd.
Status - in sorteerproces: Zodra het sorteerproces begint, krijgt het pakket de status 'In sorteerproces'. Toelichting - PostNL Depot Dit is een sorteercentrum voor pakketten. Hier worden zendingen 's nachts en in de ochtend gesorteerd voor ritten naar andere depots, PostNL locaties of ontvangers.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link.
Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.
Als je niet het risico wilt lopen om de koerier te missen, kan je je pakket rechtstreeks in een DHL ServicePoint laten leveren. Zodra je pakket is aangekomen, krijg je een bericht. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het op te halen. Check de openingsuren van afhaalpunten in jouw buurt via onze DHL ServicePoint-zoeker.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
In het sorteercentrum staan grote machines met lopende banden. Hier worden alle pakketten op gelegd. Vliegensvlug gaat jouw pakketje via de lopende band naar een plek waar een vrachtwagen klaarstaat. In de vrachtwagen gaan alle pakketten die bij jou in de buurt moeten worden bezorgd.
Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Wat moet ik doen? U kan uw post 1 keer of af en toe door bpost laten afhalen. Als u geen contract hebt met bpost, kan u uw gefrankeerde post en/of pakjes laten afhalen met de dienst Collect on Demand. Dien uw aanvraag online in en betaal ze ook online.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!
Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen. Heeft de zending deze status langer dan twee werkdagen?
Via het informatienummer 0900/20009 kunt u als consument ontvanger informatie opvragen over een pakket dat via DHL Parcel naar u onderweg is vanuit binnen- of buitenland.
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Een pakket wordt 7 kalenderdagen vastgehouden bij de Pickup parcelshop. De 8ste dag krijgt de Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour.
Van maandag tot en met zaterdag levert DHL Parcel ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn. Op zaterdag staat DHL Parcel voor u klaar om uw zendingen te bezorgen. Handig als uw klanten doordeweeks aan het werk zijn.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van Vlieland en Terschelling).