Is de verzender verantwoordelijk?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is aansprakelijk bij kwijtraken pakket?

Het antwoord op deze vraag is duidelijk: de webshop. Verzending is namelijk voor risico van de verzender. De webshop (de verzender) heeft een overeenkomst met het postbedrijf. Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat zegt de wet over niet ontvangen pakket?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Wat moet je doen als je post niet aankomt?

Verwacht u een brief of pakket? En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Bestuurder kan persoonlijk aansprakelijk zijn

28 related questions found

Kun je PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet: U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk als pakket niet aankomt Marktplaats?

Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie is aansprakelijk bij verzending?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoeveel procent van de post komt niet aan?

57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Hoe weet ik of mijn brief is aangekomen?

Benieuwd of je aangetekende post of pakket al is bezorgd? Dat kun je zien door in te loggen op postnl.nl en te kijken onder het tabblad 'bezorgd'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen met verkeerd bezorgde pakket?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat doen met verkeerd bezorgd pakket?

Neem dan contact op met de webwinkel. Vaak wordt er door hen geadviseerd het pakket terug te sturen, maar ook dan is er een risico dat het pakket kwijtraakt en u alsnog voor de kosten moet opdraaien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wie is er verantwoordelijk voor retour?

Wie is verantwoordelijk? 'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsite.nl

Is DHL aansprakelijk voor schade?

Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat gebeurt er als een brief onvoldoende gefrankeerd is?

Geen zorg, we bezorgen de post gewoon bij de ontvanger. Staat jouw adres (afzender) op het poststuk? Dan krijg je van ons een kaartje met het verzoek om het tekort aan postzegels te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is strafport verplicht?

PostNL laat weten dat de kaartjes over strafport voor onvoldoende frankering plus administratiekosten een verzoek zijn, geen verplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op noordhollandsdagblad.nl

Kan de post twee keer komen?

Antwoorden (2) Nee de post komt een keer per dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Wie moet ik aansprakelijk stellen?

Als het de schuld van iemand anders is, en je de kosten vergoed wil krijgen, dan moet je de wederpartij aansprakelijk stellen. Dit betekent dat je aangeeft dat de andere partij een onrechtmatige daad heeft begaan waardoor jij nu schade hebt. Met andere woorden, de andere partij is aansprakelijk voor jouw schade.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridisch.eu

Wie is er verantwoordelijk voor transportschade?

Schade aan de lading: wie betaalt de rekening? Als er tijdens het vervoer schade ontstaat aan de goederen, is de vervoerder daar in beginsel aansprakelijk voor. De aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt tot een maximum- bedrag per kilo, behalve bij opzet. In dat geval is de vervoerder onbeperkt aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sva.nl

Wie is aansprakelijk bij aanrijding?

Wie is aansprakelijk voor mijn verkeersongeluk? De persoon die het ongeluk veroorzaakt, moet de schade betalen. Hebben meer mensen schuld aan het ongeluk, dan betalen zij elk een deel van de schade. Voor fietsers, voetgangers en kinderen gelden bijzondere regels.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht Marktplaats?

2021•Knowledge. Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Kan je opgelicht worden via Marktplaats gelijk oversteken?

Online handelsplatform Marktplaats is per direct gestopt met de Gelijk Oversteken-functie. Deze functie was bedoeld om consumenten meer veiligheidsgaranties te bieden, omdat verkopers hun geld pas krijgen als de koper het bestelde object heeft ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie is verantwoordelijk voor verzending Marktplaats?

Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe krijg ik geld terug van PostNL?

Probleem met online verzendlabel(s)

Hij kan je helpen om je geld terug te vragen. Heb je daar inderdaad recht op? Dan maakt hij het ook meteen voor je in orde. Het geld staat dan binnen twee weken weer op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl