Hoe weet ik of de postbode is geweest?

Bekijk het in de PostNL-app. Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe laat komt de post in mijn wijk?

Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur. Hieronder vind je een overzicht van de bezorgdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe kun je zien waar de bezorger is?

Via PostNL 'live' je pakket volgen

De PostNL-app laat op een kaart zien hoever de bezorger op zijn route vordert. Ook is te zien hoeveel bezorgadressen de bezorger nog te gaan heeft voor hij bij jou aanbelandt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op androidplanet.nl

Kan je briefpost volgen?

Via Mijn Post ontvang je namelijk elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien. Je weet dus precies welke briefpost eraan komt en wanneer je je brievenbus moet legen. Aanmelden is zo gedaan met de PostNL-app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op androidworld.nl

Hoe lang duurt het voordat de post aankomt?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Juiste adressering en juiste brievenbus post

44 related questions found

Wat als de bezorger te laat is?

Als een pakket of brief niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webwinkel waar u iets hebt besteld. Hebt u zelf iets verstuurd wat niet is aangekomen? Neem dan contact op met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe weet ik of mijn brief is aangekomen?

Hoe bewijs je dat de brief is aangekomen? De eerste ingeving is de brief aangetekend per post te versturen. De post geeft de afzender een bewijs van verzending en daarmee schijnt het bewijs geleverd te zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtsbehoud.nl

Hoe kan ik mijn brief volgen?

Hoe kan ik mijn aangetekende zending online volgen? Surf naar Track & Trace. Voer de letters en cijfers van de barcode van je zending in de zoekbalk in. Je vindt deze barcode terug op je afgiftebewijs of op je kassaticket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoe laat komt PostNL briefpost?

Briefpost (brief of kaart)

Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag voor 20.00 uur. Post verstuurd vóór lichtingstijd van de brievenbus bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat doet PostNL als je niet thuis bent?

Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat betekent bezorger is onderweg?

Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg?' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt bezorgen PostNL?

Alles over postbezorging binnen Nederland

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. De bezorging van overige post verschilt per verzendoptie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is PostNL altijd te laat?

Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Welke dag komt de postbode?

Brieven en aangetekende zendingen worden voorlopig enkel tijdens weekdagen bezorgd. Sommige afzenders, zoals bepaalde webshops, hebben afspraken met bpost om hun pakjes ook op zaterdag en zondag te laten leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Door internet, e-mail en sociale media neemt de hoeveelheid post al jaren af. Daarom bezorgt PostNL op maandag alleen maar post die echt spoed heeft: rouwkaarten en medische pakketten. Dat zijn relatief weinig poststukken, gemiddeld zo'n 35.000 per maandag, tegenover 8 miljoen per dag op andere dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op geodan.nl

Hoeveel post komt niet aan?

Niet de wettelijke 95 procent maar zo'n 88 procent valt op zaterdag in de brievenbus. 8 procent van de brieven volgt in de dagen erna. Opvallend is dat 4 procent aangeeft de post nooit te hebben gekregen. In elke brief heeft de redactie ook twee cadeautjes gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Doet PostNL op zondag bezorgen?

In Nederland bezorgen we standaard van dinsdag t/m zaterdag. Uiteraard bezorgen we uw pakketten ook graag op zondag. Hiervoor geldt een toeslag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Welke uren levert PostNL?

De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 22.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Kan je post volgen?

Welke post is onderweg? Bekijk het in de PostNL-app. Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe een pakje traceren?

U kan uw pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als u een account bij bpost hebt, volgt u uw pakje ook in de verzendtool van bpost. U hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van uw pakje nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat te doen als een brief niet aankomt?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe weet je zeker dat het poststuk is toegekomen Welk bewijs heb je dat je brief verstuurd is?

Je kan via Track & Trace volgen wanneer je aangetekende zending is ontvangen. Wil je extra zekerheid en een formeel en schriftelijk bewijs dat de geadresseerde je aangetekende zending heeft ontvangen, voeg dan een ontvangstbewijs toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat als je niet thuis bent bij een aangetekende brief?

Als je een aangetekende brief stuurt, komt de postbode bij de geadresseerde aan de deur om de brief aan te bieden. Als de geadresseerde niet thuis is, laat de postbode in de brievenbus een bericht achter dat de geadresseerde de brief op het postkantoor kan afhalen (afhaalbericht).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op btu-advocaten.nl