Hoe voorkom je retourneren?

Bied klanten de mogelijkheid om recensies te schrijven en maak deze ook zichtbaar bij het product. Door een goede en eerlijke recensie van een eerdere klant kan de nieuwe klant besluiten om voor een ander product te kiezen dat beter bij hem of haar past. Dit verkleint de kans op een retour zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op soapeople.com

Hoe zorg je voor minder retourneren?

10 tips om retouren te verminderen voor je webshop in 2023
  1. Vraag (tevreden) klanten om foto's en reviews te delen.
  2. Gebruik feedback.
  3. Analyseer data.
  4. Wees niet zuinig met je productomschrijvingen.
  5. Check je levertijd.
  6. Wees mobielvriendelijk.
  7. Wees klantvriendelijk.
  8. Loop je productfoto's eens na‍

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op returnista.nl

Is retourneren wettelijk verplicht?

De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is. Als u koopt in de winkel, vraag dan van tevoren aan de verkoper of u mag ruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is een webshop verplicht geld terug te geven?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Welke producten kan je niet retourneren?

Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren: Maatwerk. Bederfelijke waar. Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe retourneer ik mijn bestelling? | Retourneren | Livin24

29 related questions found

Kan een winkel retour weigeren?

Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf. Ook moet u voldoen aan de voorwaarden die de winkel stelt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Heb je altijd bedenktijd?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat kan ik doen als een webshop niet terugbetaald?

Betaalt de webwinkel het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe pakket terugsturen zonder Retourlabel?

Ik heb nog geen verzendlabel voor retour

Geen probleem, maak er simpel zelf een aan. Heb je een antwoordnummer van de afzender gekregen? Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan je afzien van een aankoop?

De wettelijke bedenktijd houdt in dat u binnen 14 dagen mag afzien van uw aankoop zonder dat u daarvoor een reden hoeft te geven. U kunt hiervoor de verkoper aanschrijven per (aangetekende) brief of per e-mail. U retourneert dan het product waarvan u wilt afzien en de verkoper dient u uw geld terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtstelefoon.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst
  • een product zonder beschadigingen;
  • een compleet product;
  • een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
  • vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je een gebruikt product retourneren?

Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat te doen met retouren?

7 tips om de kosten van retouren te verlagen
  1. Standaardwerkwijze. Maak een standaardwerkwijze waarop je retouren afhandelt. ...
  2. Bespaar op verzendkosten. ...
  3. Houd de klant op de hoogte. ...
  4. Maak retourneren makkelijk. ...
  5. Duidelijk retourbeleid. ...
  6. Gratis retourzending. ...
  7. Meer dan 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Hoeveel procent retour?

Retouren in Europa

Het gemiddelde retourpercentage bij vrouwenfashion ligt in Nederland op 40,6%. In Duitsland ligt dat percentage op 50,9% en in Frankrijk bijvoorbeeld op 19,2%. Niet geheel onverwacht is dat het percentage geretourneerde producten vele malen hoger op marktplaatsen is dan op eigen webshops.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Hoeveel kost retourneren Postnl?

Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten en herhaalaankopen op!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is het verschil tussen ruilen en retourneren?

Telkens er een aankoop op afstand gebeurt (door je klant via je webshop), geldt het herroepingsrecht – dat op Europees niveau is vastgelegd. Ruilen daarentegen, is een service die je aan je klanten geeft. En geen enkele winkel of webshop is verplicht artikelen te ruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bme.be

Hoeveel kost het om een pakketje terug te sturen?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Wie betaalt de retourkosten?

Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat moet je doen als je online bent opgelicht?

Als u bent opgelicht en u weet de domeinnaam van de webwinkel dan raden wij u aan om aangifte te doen via politie.nl. Bent u slachtoffer van een andere vorm van oplichting? In dat geval kunt u via politie.nl bepalen welke mogelijkheden er dan zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Heb je altijd 3 dagen bedenktijd?

Tijdens bedenktijd kosteloos afzien van koop

Na het tekenen van het koopcontract heeft u nog 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u het koopcontract heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd kunt u als koper alsnog afzien van de koop. U hoeft daarvoor geen reden op te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie heeft recht op 3 dagen bedenktijd?

Vanaf het moment dat je als koper een getekend exemplaar van de koopovereenkomst hebt ontvangen, heb je recht op 3 dagen bedenktijd. Van dit wettelijk recht kunnen partijen niet afwijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op herschut.nl

Heb je als verkoper ook 3 dagen bedenktijd?

Het antwoord daarop is kort maar krachtig: Nee. De bedenktijd die er vanuit de Wet Koop onroerende zaken is, geldt alleen voor de consument-koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op p-bmakelaars.nl