Open www.gmail.com en log in met uw mailadres en wachtwoord. Zet vinkjes voor alle e-mails die u wilt toevoegen aan het nieuwe bericht. Klik boven de lijst met e-mails op de knop met de drie puntjes. Klik op Doorsturen als bijlage.
Als je e-mail laat doorsturen naar een ander e-mailadres dat buiten ons platform valt (bijvoorbeeld een gmail.com) dan kan het voorkomen dat sommige e-mails niet op het doorgestuurde e-mailadres aankomen. Of dat deze in je spamfolder komen of een beveiligingswaarschuwing tonen.
Tekstbericht doorsturen (Android)
Plaats uw vinger langere tijd op het bericht dat u wilt doorsturen. Als er een balk over het bericht verschijnt, is het appje geselecteerd. Tik rechtsboven op de pijl naar rechts. Tik op het gesprek (of de gesprekken) waarnaar u het bericht wilt doorsturen.
Zoek in het Configuratiescherm naar het pictogram E-mail en open het. Klik in het venster E-mailconfiguratie - Outlook op E-mailaccounts... Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen.
Selecteer in het menu Bestand de optie Nieuwe contactpersoon of druk op Ctrl+N. Tip: Als u een contactpersoon wilt maken vanuit een andere Outlook map, drukt u op Ctrl+Shift+C. Voer een naam in en eventuele andere gegevens die u voor de contactpersoon wilt opslaan.
Met 'E-mail to WhatsApp' is het mogelijk om via de reeds bestaande e-mailomgeving WhatsApp-berichten te sturen en te ontvangen. De dienst van CM stelt gebruikers in staat om WhatsApp-berichten te versturen naar groepen of naar individuele aanmelders.
E-mails verplaatsen naar een map
In de meeste mailprogramma's doet u dit door met de linkermuisknop te klikken op de mail en de linkermuisknop ingedrukt te houden terwijl u de muisaanwijzer naar de map sleept. Boven de map laat u de muisknop los. Het mailtje is nu verplaatst van uw Postvak IN naar de map.
Tik achter 'Aan' en typ het e-mailadres van de ontvanger. Typ achter 'Onderwerp' kort waarover de e-mail gaat. Typ de inhoud van het mailbericht. Tik rechtsboven op de verzendknop (pijl omhoog) om de mail te versturen.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, controleert u uw account: werk uw wachtwoord bij als dit onlangs is gewijzigd. Uw account kan ook tijdelijk worden geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn opgevallen. Meer informatie over het deblokkeren van uw Outlook.com-account.
Antwoord Voor de uitgaande email (SMTP) kunt u poorten 25 (unsecure), 465 (SSL) en 587 (TLS - aanbevolen) gebruiken in combinatie met de secure mailserver van uw hostingpakket of - bij gebruik van poort 25 of 587 - mail.uwdomeinnaam.nl. Vaak wordt poort 25 echter geblokkeerd door uw internetprovider.
Met Outlook op uw pc, Mac of mobiele apparaat kunt u: E-mail organiseren, zodat u zich kunt richten op de berichten die het belangrijkst zijn. Uw agenda beheren en delen zodat u eenvoudig vergaderingen kunt plannen. Bestanden delen in de cloud zodat ontvangers altijd de nieuwste versie hebben.
Als je een e-mailaccount aanmaakt, is dit gelijk aan het betreffende e-mailadres. Gebruikelijk is alleen extra e-mailadressen aan een e-mailaccount te koppelen als het voor één persoon is. Maar meerdere e-mailadressen per e-mail account is mogelijk met als gevolg dat ze in dezelfde brievenbus komen.
Ga naar 'Instellingen' en zoek het kopje 'Cloud en accounts'. Klik daar op het kopje accounts. Kies hier het platform waarvan je het e-mailadres wilt instellen. Selecteer 'Account toevoegen' en voeg het betreffende account toe.
Het lijkt op het eerst gezicht hetzelfde, maar dat is niet zo. Wanneer je een e-mailbericht doorstuurt met een regel, dan ziet de ontvanger dat.
Antwoord Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert.
Vraag de afzender het volgende te doen: Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd. Controleer of er een bezorgfout (bouncebericht) is ontvangen.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Ga naar de instellingen in Gmail en klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP. In het gedeelte Doorsturen kies je voor Een doorstuuradres toevoegen. Voer het e-mailadres in waar je de berichten naartoe wilt doorsturen en bevestig met OK.