Als je Gmail wilt openen, kun je inloggen vanaf een computer of je account toevoegen aan de Gmail-app op je telefoon of tablet. Zodra je bent ingelogd, open je je inbox om je e-mail te checken. Wil je meer uit Google-apps halen op het werk of op school? Meld je aan voor een kosteloze proefperiode voor Google Workspace.
Ga naar het startscherm van de telefoon. Tik op de map Google. Tik op Gmail.
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom uw Gmail-account geen e-mails ontvangt. Elke e-mail die u ontvangt, neemt ruimte in beslag. Als uw Google-account onvoldoende opslagruimte heeft, kunt u geen nieuwe e-mails ontvangen. Het kan zijn dat je de verkeerde Gmail-instellingen hebt of een trage internetverbinding.
Je account toevoegen of verwijderen
Je kunt zowel Gmail- als niet-Gmail-accounts toevoegen aan de Gmail-app voor Android. Open de Gmail-app op je Android-telefoon of -tablet. Tik rechtsboven op je profielfoto. Tik op Nog een account toevoegen.
Vul je e-mail adres of telefoonnummer in. Vul je wachtwoord in. Indien je Google tweestapsverificatie hebt ingeschakeld moet je mogelijk in je Gmail app bevestigen dat jij degene bent die probeert in te loggen.
De Play Store-app openen
Ga naar het gedeelte Apps op je apparaat. De app wordt geopend. Je kunt nu zoeken naar en browsen door content om te downloaden.
Google heeft twee eigen mail-apps, namelijk Gmail en Inbox. Inbox by Gmail is meer experimenteel en krijgt als eerste nieuwe functies zoals vooropgestelde reacties. Tevens lijkt de app erg op Mailbox. E-mails worden met Inbox gebundeld in categorieën, zoals Updates of Financieel.
Ga naar Instellingen > Mail > Accounts om te checken of de instellingen van het account juist zijn. Een snelle manier om problemen met een app op te lossen is om deze af te sluiten en opnieuw te starten. Dit kan ook het probleem oplossen als de Mail-app niet werkt.
Diverse Google-applicaties en -services zijn al bij aanschaf op uw apparaat geïnstalleerd, bijvoorbeeld Gmail, Google Maps, YouTube en de applicatie Google Play. Om alles uit deze services te halen, hebt u een Google-account nodig.
Apparaten checken
Ga naar je Google-account. Selecteer in het navigatievenster links de optie Beveiliging. Selecteer in het deelvenster Je apparaten de optie Alle apparaten beheren. Je ziet apparaten waarop je momenteel op je Google-account bent ingelogd of in de afgelopen weken was ingelogd.
Als je Gmail gebruikt, heb je al een Google-account. Met een Google-account heb je kosteloos toegang tot Google-producten, zoals Drive, Documenten, Agenda en meer.
Als je je app niet kunt vinden op bepaalde Android-apparaten, is het mogelijk dat die apparaten niet worden ondersteund of worden uitgesloten door je app. Meer informatie over hoe je de ondersteunde en uitgesloten apparaten voor je app bekijkt.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Tips om problemen op te lossen
U kunt worden geblokkeerd als het apparaat of de locatie die u gebruikt nieuw is. Probeer het opnieuw vanaf een apparaat dat of een locatie die u vaker gebruikt om in te loggen. Log in op uw Google-account op het nieuwe apparaat en probeer het na een week opnieuw.
aanmelden = Toegang krijgen tot een computer (of bepaalde onderdelen hiervan) met behulp van een gebruikersnaam en wachtwoord. Meestal inloggen genoemd. Login = Wanneer je contact maakt met Internet of een ander netwerk, moet je je bekend maken door middel van een gebruikersnaam.