Het Plan van Aanpak wordt door de werkgever samen met de werknemer opgesteld. In het Plan van Aanpak worden afspraken over de functiemogelijkheden gemaakt, het advies van de bedrijfsarts wordt hierin meegenomen. In het Plan van Aanpak moet duidelijk worden wat er gedaan gaat worden om passende arbeid te vinden.
Inleiding
Beschrijf hier kort de aanleiding, opdrachtgever en wat je gaat behandelen in het Plan van Aanpak. Het doel van de inleiding is het introduceren van het document en het nieuwsgierig maken van de lezer. Je moet ervoor zorgen dat deze verder wilt lezen. Schrijf dus kort maar krachtig!
De weg van een initieel voorstel naar een plan van aanpak kan al binnen een week plaatsvinden. Het schrijven van een plan van aanpak duurt vaak ook niet meer dan een week.
Uw werkgever maakt samen met u een Plan van aanpak. Dit doet u uiterlijk 2 weken nadat de bedrijfsarts de Probleemanalyse heeft opgesteld. In het Plan van aanpak staat hoe u zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk kunt.
Met een plan van aanpak weet je niet alleen wat je gaat onderzoeken, maar ook hoe en wanneer. Zo breng je een duidelijk structuur aan in je onderzoek. Dat is erg prettig voor jou en je begeleiders. Je kunt hiermee je voortgang goed bewaken en je begeleiders kunnen jou tijdig bijsturen als dat nodig is.
Een plan van aanpak wordt ook wel eens een projectplan genoemd. In een plan van aanpak staan de voorwaarden op basis waarvan het project wordt uitgevoerd. Het komt voor het eerst aan bod bij de initiatiefase van een project en vormt de basis voor de andere projectfasen.
In een plan van aanpak vertel je waarom je dit project gaat uitvoeren, hoe je dat wilt doen en wat je ermee wilt bereiken. Hieronder worden de verschillende onderdelen van een plan van aanpak besproken. Ook vind je onder aan de pagina tips bij het schrijven van een plan van aanpak.
Het plan van aanpak bestaat uit zeven onderdelen en het is de bedoeling dat u elk onderdeel invult. In totaal mag uw plan van aanpak 6000 woorden omvatten.
Een plan van aanpak is een verplicht onderdeel van de Wet verbetering poortwachter. Dus ja, deze is verplicht.
Een projectplan (ook wel plan van aanpak genoemd) is het basisdocument voor de uitvoering van een project. Je beschrijft hierin per fase zo concreet mogelijk welke producten of resultaten het team op moet leveren, hoe dat moet gebeuren en wanneer het klaar moet zijn.
Een stappenplan is een document waarin u de planning voor de bedrijfsopvolging gedetailleerd vastlegt. Hierin worden de fasen van het opvolgingsproces in de tijd weergegeven en wordt aangegeven welke actie op welk moment dient te worden uitgevoerd en door wie.
In een plan van aanpak vertel je waarom je dit project gaat uitvoeren, hoe je dat wilt doen en wat je ermee wilt bereiken.
Uw werkgever betaalt maximaal 2 jaar uw loon door als u ziek bent. Na 2 jaar ziekte heeft u misschien recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering (WIA-uitkering). UWV bekijkt of u hier recht op heeft.
Wanneer het Plan van Aanpak ontbreekt, of niet getekend is dan zal UWV normaliter de re-integratieactiviteiten als onvoldoende beschouwen en een sanctie opleggen aan u als werkgever ten laste van maximaal een jaar extra loondoorbetaling; over verspilling van tijd en geld gesproken..!
Vertel de dokter waar je last van hebt en wat je klachten zijn. Beperk je daartoe. Ga niet uitweiden over hoe slecht je leidinggevende functioneert en de slapeloze nachten die je daarvan krijgt. Dan denkt de dokter dat er sprake is van een arbeidsconflict en daar geldt een apart protocol voor.
Er is geen vast aantal bladzijden voor een PvA – tenzij je opleiding dat expliciet vermeldt. De een werkt zijn PvA verder uit dan de ander. Je kunt kiezen voor een compacte, maar sluitende beschrijving van de voornoemde onderdelen, of voor een uitgebreide uitwerking van deze onderdelen in drie hoofdstukken.
Het Plan van aanpak is een momentopname. Uw werknemer en u zorgen ervoor dat het Plan van aanpak altijd actueel is en stellen het doorlopend bij als dat nodig is. Hiervoor houdt u goed onderling contact. Ons advies is om elkaar minimaal elke zes weken te spreken.
Werkgever en werknemer ondertekenen beide deze bijstellingen. Hoe vaak maak ik een bijstelling op het plan van aanpak? Ons advies is om minimaal per 6 weken een bijstelling op het plan van aanpak te maken.