Terug naar de tijdlijn: in april 2021 werd de Go Green Holding opgericht door Boersma. Deze holding werd het moederbedrijf van GreenMo en haar zes dochter B.V.'s , die werden gerund door Doeke Boersma en Donny van den Oever, en van Go Sharing.
GO Sharing werd opgericht door Raymon Pouwels, Doeke Boersma en Donny van den Oever. Het bedrijf begon in september 2019 met de verhuur van deelscooters in Eindhoven.
Go Sharing ging in 2019 van start met de deelscooters. Het moest een alternatief voor de auto worden en een aanvulling op het openbaar vervoer. April vorig jaar stak een investeerder nog 50 miljoen euro in het bedrijf. Maar anderhalf jaar later is het bedrijf er niet in geslaagd winst te maken met de deelscooters.
Dan kan je rekenen op een boete van de politie, maar ook GO Sharing wordt hiervan op de hoogte gebracht en kan bijvoorbeeld een boete van € 500 opleggen voor het laten rijden van iemand anders.
Dat zijn: Almere, Breda, Den Bosch, Den Haag, Delft, Dordrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Leeuwarden, Rotterdam, Schiedam en Tilburg. Go-klanten die hun thuisscooter zien verdwijnen, moeten hun teGoed komende periode snel opmaken of gebruiken in de dertien steden waar de dienst wel actief blijft.
Deelscooters van het bedrijf Go Sharing zijn voorlopig niet meer te gebruiken in Nederland. Klanten van de dienst krijgen op de Go Sharing-app te zien dat "vanwege onverwachte omstandigheden onze snor- en bromfietsen per direct niet meer beschikbaar zijn."
The map in the GO Sharing app shows all available e-bikes. Find an e-bike near you and click the green “Reserve” button. You have 15 minutes to get to the e-bike!
Mocht je een geldig tegoed bij GO Sharing hebben en is GO Sharing plotseling uit jouw stad vertrokken, dan kun je bij GO Sharing je geld terugvragen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van de onderstaande voorbeeldbrief. Je kunt de brief sturen naar [email protected] en per post in de vorm van een aangetekende brief.
Wordt er buiten de rit om schade gemaakt, dan wordt daar melding van gedaan bij de politie: "Bijvoorbeeld bij de in brand gestoken scooter nabij de Etos in Hoek van Holland, daarbij helpt de politie ons." De schades zijn voor het bedrijf vooralsnog geen reden om zich terug te trekken met hun deelscooterdienst: "We zien ...
De scooter geeft zelf aan wanneer de accu leeg is. Als dat gebeurt krijgt een Power Ranger een melding en rijdt hij naar zo'n scooter om de lege accu te verwisselen voor een volle. Op het moment dat een accu bijna leeg is kan de scooter niet gebruikt worden.
GO Sharing: €0,29 per minuut, €17,40 per uur. Geen starttarief. Als je van tevoren een bundel koopt wordt de prijs goedkoper. De grootste bundel leidt tot een prijs van €0,23 per minuut.
Wat kost de dienst en wat zijn de voordelen? Scooter huren? Naast het starttarief van € 0,50 (25 km/h scooter) en € 1,- (45 km/h scooter) betaal je púúr en alleen voor de tijd dat je de e-scooter huurt. De prijs per minuut is € 0,29.
Je mag direct naast een fietsenrek parkeren, op een scooterparkeerplaats en op een stoep die breed genoeg is voor een scooter en een kinderwagen. Hierbij zet je de scooter zover mogelijk tegen de muur aan.
Go Sharing verhuurt het scootermerk 'Super Soco SUx' en Felyx en Check verhuren de bekende elektrische scooter van het merk 'NIU N1S'. De scooters zijn begrensd op 25km (of 45km in steden met een helmplicht) en trekken vlot op, aangezien ze elektrisch zijn.
Je kunt onze pakketten met iDEAL betalen en er is al een pakket vanaf € 19,95.
Het rijden zonder rijbewijs of minderjarig gebruik kost je volgens de voorwaarden van Go-sharing € 500,-. Dit bedrag is hetzelfde bij fraude aan het systeem en een ander persoon laten rijden op je account. Alles overziend kunnen de kosten enorm oplopen als je zonder rijbewijs deelneemt aan het verkeer.
Jaarlijks worden er ongeveer zo'n 15.000 brom- en snorfietsen gestolen. De meest gewilde scooter producent voor dieven is Piaggio. En het spreekt voor zich dat hun merk Vespa daarbij het populairst is. Vooral de Vespa van het merk Piaggio is gewild.
Aanbieder GO Sharing heeft nieuwe tweewielers verspreidt die harder rijden en daarmee voor de langere afstanden geschikt zijn. Dit model heeft een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur, in tegenstelling tot de zeshonderd groene scooters die in de regio al actief zijn en op 25 kilometer per uur begrensd zijn.
Een opgevoerde bromfiets is niet verzekerd. Ook als de bestuurder zich houdt aan de maximum snelheid. De bestuurder van een opgevoerde bromfiets loopt daarom een groot risico. De onverzekerde bestuurder betaalt namelijk zelf de schade die door zijn handelen ontstaat.
De e-bikes van GO Sharing gebruik je op dezelfde manier als je gewend bent van de scooters. In de app kun je zien waar de dichtstbijzijnde fiets staat en die meteen reserveren. Je betaalt € 0,18 per minuut en € 0,15 per minuut in de parkeerstand. De fietsen kunnen tot wel 60 kilometer per uur rijden.
Bestuurders van de snellere deelscooters zijn verplicht om een helm te dragen. Daarom zijn de 45 km/uur scooters uitgerust met een via de app te openen topkoffer met daarin twee helmen en haarnetjes.
Rijbewijs: Je hebt een geldig rijbewijs B of AM en hebt deze bij je. Bij Felyx moet je minimaal een jaar je rijbewijs hebben. Leeftijd: De minimale leeftijd bij Check en Felyx is 18 jaar.
De beste manier om dit te doen is door je voet op de standaard te plaatsen. Met je linkerhand aan het stuur en je rechterhand op de beugel achter het zadel. Zo voorkom je dat je per ongeluk gas geeft. Gebruik nu je gewicht en trek de scooter in een vloeiende beweging naar achteren.
Je parkeert de scooters binnen het servicegebied dat zichtbaar is in de app. Als de accu leeg is, wordt die ter plekke door de bedrijven Check en Go Sharing vervangen. Voor het parkeren van de scooter gelden dezelfde regels als voor het parkeren van de fiets: bij nietjes of daarvoor geschikte stallingen.
Je betaalt 23 cent per minuut om gebruik te maken van een deelfiets, dat is 6 cent minder dan een scooter. Als je van plan bent vaker op een GO Sharing fiets te stappen, dan kan je een voordeelpakket kiezen.