Op TikTok kun je verschillende soorten content delen. Uit onderzoek blijkt dat video's op TikTok 13% beter onthouden worden in vergelijking met digitale video's op andere videoplatformen en 23% beter dan Tv-reclames. Dat zijn nog eens relatief hoge percentages!
Volgens recent onderzoek vindt 79% van de gebruikers dat TikTok een plek is waar merken hun persoonlijkheid kunnen tonen en zichzelf kunnen uiten, (1) 61% van de gebruikers vindt merken beter als ze een trend op TikTok starten of eraan deelnemen, (2) en 73% van de gebruikers voelt een diepere verbondenheid met merken ...
Waarom is TikTok zo populair? TikTok is een app waarmee je korte video's van maximum 3 minuten opneemt. Net als Snapchat en Instagram is TikTok erg populair bij kinderen en jongeren. Zelfs beroemdheden gebruiken de app om liedjes te verspreiden.
TikTok maakt het mogelijk om de virtuele en fysieke wereld op een leuke manier te combineren. Net zoals de sociale media apps die je al kent krijg je ook de mogelijkheid om stickers, emoji's en GIFs te verwerken in video's. Het aanbod voor variatie is enorm breed.
Het uit China afkomstige sociaal mediaplatform TikTok is al langer in opspraak omdat het privacygevoelige gegevens zou doorspelen naar de Chinese overheid. Ambtenaren moesten de app al verwijderen, en in de Tweede Kamer roepen partijen op het in ieder geval daar niet te gebruiken.
TikTok heeft bijvoorbeeld niet meer toegang tot gebruikersgegevens dan andere socialemedia-apps, zoals Facebook en Instagram, die ook locatiegegevens en toegang tot contactpersonen vragen.
TikTok is de plek waar boeiende content wordt gecreeërd en nieuwe spannende communities worden ontdekt. Het platform biedt diverse manieren voor het maken van mooie content, zoals effecten, video's, duetten en stiches tot het produceren van langere video's of TikTok LIVE.
Ze kijken vooral naar bekende mensen (61 procent), comedy/pranks (55 procent) en dansjes (53 procent). Grappige filmpjes zijn vooral populair bij jongens en bij meisjes zijn dansjes het populairst. De helft van de kinderen zegt ook naar nieuwsfilmpjes te kijken en misschien wordt dat wel meer.
TikTok is hét jongerenplatform van nu. Zo'n 80% van de gebruikers is tussen de 6 en 24 jaar. Een mooie kans dus als jouw doelgroep zich in die leeftijd bevindt.
Als je de profielweergavegeschiedenis uitschakelt, kun je niet zien wie je profiel heeft bekeken. Anderen kunnen dan ook niet zien dat je hun profiel hebt bekeken.
Iemands activiteitstatus op TikTok zien. Als iemand online is op TikTok, verschijnt er een groene stip op diens profielfoto.
TikTok is een gratis app waarbij gebruikers video's van 15 seconden tot 5 minuten kunnen maken. Oorspronkelijk werd de app gebruikt voor dans- en playbackvideo's, maar intussen hebben de honderden miljoenen mensen op TikTok heel wat andere invullingen bedacht. Denk aan humor, zang, acteren en challenges.
TikTok verdient geld met advertenties. Er wordt geschat dat ByteDance, zijn baasje, made $ 51 miljard in 2021 aan inkomsten. TikTok genereerde in plaats daarvan $ 11 miljard aan advertenties in 2022, 3.3 miljard downloads en 1.2 miljard maandelijkse actieve gebruikers in 2021.
Het gemiddelde TikTok account verdient 2 cent per 1.000 views. Dat betekent dat met 1.000.000 views op een enkele TikTok video, je slechts $20 zal verdienen. Zelfs succesvolle makers en populaire influencers hebben honderden miljoenen views nodig om een fulltime inkomen te verdienen.
Je krijgt een vergoeding
Bij een schikking of positieve uitspraak krijg je een schadevergoeding uitgekeerd. Afhankelijk van hoeveel TikTok moet vergoeden van de rechter, wordt de hoogte van de vergoeding bepaald. Van die vergoeding wordt een percentage ingehouden. Als er geen schadevergoeding komt, betaal je ook niks.
TikTok is een Chinees bedrijf, waardoor veel mensen zich zorgen maken dat hun gegevens in handen van de Chinese overheid vallen. Om deze reden wordt de app soms gecensureerd of verboden.
Daarnaast zijn er zorgen over de invloed die de Chinese regering heeft. TikTok is namelijk eigendom van het Chinese bedrijf ByteDance. Gezien de strenge regels omtrent internetgebruik in China is er het risico dat de Chinese regering data van TikTok-gebruikers verzamelt.
Naar aanleiding van die ongerustheid is TikTok sinds kort verboden op werktelefoons van de Vlaamse, Waalse en federale overheid. Ook in onder meer Canada, Denemarken, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk werd de app verboden voor overheidspersoneel.
TikTok is een erg invasieve app. De dienst verzamelt veel gegevens van je, slaat deze op en deelt ze eenvoudig met derde partijen. Aangezien TikTok een Chinese app is, zijn er zorgen over hoeveel gegevens de Chinese overheid kan inzien.
Hier zijn de top 10 landen waar TikTok het populairst is: De Verenigde Staten hebben 113,3 miljoen actieve TikTok-gebruikers van 18 jaar en ouder. Indonesië heeft 109,9 miljoen actieve TikTok-gebruikers van 18 jaar en ouder. Brazilië heeft 82,2 miljoen actieve TikTok-gebruikers van 18 jaar en ouder.
TikTok is de toekomst
Daarnaast verzekert de CEO investeerders dat het platform blijft innoveren om de gebruikersbasis geboeid te houden. Spiegel maakt niet duidelijk wat voor veranderingen gepland staan. Waarschijnlijk gaat het video-aanbod en het menu meer op dat van TikTok lijken.
Uit een Comscore-rapport blijkt dat momenteel 32.5% van de TikTok-gebruikers in de leeftijdscategorie tussen de 10-19 jaar. De tweede meest populaire leeftijdsgroep is 20-29, met ongeveer 29.5%, gevolgd door 30-39 met 16.4%. Ongeveer 13.9% van de gebruikers van TikTok is tussen de 40 en 49 jaar.
TikTok is een populair social media platform in plaats van teksten of foto's zijn er alleen korte filmpjes te vinden. Op basis van jouw voorkeuren krijg je filmpjes te doen. Wanneer jij bijvoorbeeld veel van auto's houdt zul je sneller auto video's zien dan dansende meiden.
13 is de minimumleeftijd volgens de algemene voorwaarden van TikTok.