Een standaard bankverklaring is een document van de bank met een overzicht van uw bankzaken bij ons. De bankverklaring geeft uw accountant of boekhouder een volledig overzicht van de financiële gegevens die nodig zijn voor het opmaken van de jaarrekening.
Als het niet lukt om de standaard bankverklaring via internetbankieren aan te vragen, kun je het aanvraagformulier ook downloaden als PDF-document. Het ingevulde formulier verstuur je per post of e-mail. Vervolgens ontvangen jij en je accountant de bankverklaring na ongeveer 10 werkdagen.
Betalingsbewijs - Wat is een betalingsbewijs? Een betalingsbewijs is een document waarmee een klant bewijst dat er voor een product of dienst betaald is, er zijn veel uiteenlopende vormen van betaalbewijzen. Denk bijvoorbeeld aan een bon, een bankafschrift of een screenshot van uw bankrekening.
Een Solvabiliteitsverklaring is een verklaring in het Nederlands of Engels waarin de aanwezige Betaal- en eventueel Spaarrekening worden weergegeven. Op verzoek kan daar ook het totaalsaldo bij vermeld worden.
Wanneer je in een winkel iets koopt, krijg je een kassabon van de verkoper. Dit is een betalingsbewijs, aankoopbewijs èn garantiebewijs in één. Het kan van pas kan komen in het geval dat je het gekochte artikel wilt ruilen, terugbrengen.
Zo laat u weten dat u al heeft betaald
Zoek bewijs op van uw betaling, bijvoorbeeld een kopie van uw bankafschrift of kassabon. Stuur onze voorbeeldbrief naar het incassobureau of bedrijf. Leg in uw brief uit dat u de rekening al heeft betaald. En vraag om het dossier te sluiten.
Een betaalbewijs is een kopie van uw bankafschrift, of een print van uw rekeningoverzicht op internet.
Hiervoor kan je best een betalingsbewijs downloaden en dan doorsturen per mail bijvoorbeeld. Dit kan je doen door de transactie zelf aan te klikken in je transactieoverzicht, en vervolgens op het PDF-symbool rechtsbovenaan te klikken.
Camerabeelden zijn ondersteunend bewijs. De politie maakt gebruik van camerabeelden als dat mogelijk is, namelijk in opsporingsonderzoeken. Er is een speciaal team binnen de politie die camerabeelden uitkijkt.
De factuur werkt dus als een verzoek tot betaling, en het betalingsbewijs is voor de administratie een bewijs van betaling. Daarom moeten deze documenten ook andere informatie bevatten. Op de factuur moet bijvoorbeeld duidelijk worden aangegeven voor welke producten en diensten er moet worden betaald.
Bedenk ook dat particulieren nooit zomaar geld van iemands rekening kunnen afhalen. Bedrijven hebben wél de mogelijkheid om eenmalige incasso's uit te voeren met een rekeningnummer en andere persoonsgegevens.
IBAN: Het IBAN bestaat uit 27 posities alfanumeriek (bijvoorbeeld FR14 2004 1010 0505 0001 3M02 606).
Een RIB (Relevé d'Identité Bancaire) document wordt gebruikt bij de meeste bank overschrijvingen. Het is een bewijs met uw bankgegevens, beschikbaar online of achterin uw cheque boek. Een RIB wordt gebruikt voor automatiche overschrijvingen of om geld op uw rekening te storten.
Op de kopie van een recent bankafschrift moeten het rekeningnummer, de naam en datum zichtbaar zijn. Adres is niet altijd verplicht. Maak de andere gegevens onleesbaar. Bij een online aanvraag voegt u een scan of een foto toe.
Is het 'de betalingsbewijs' of 'het betalingsbewijs'?
Het is 'het betalingsbewijs', want betalingsbewijs is onzijdig.
Als je een een aankoop contant betaalt, moet de bijbehorende factuur aan de factuureisen voldoen. Dit betekent onder andere dat jouw bedrijfsgegevens op de factuur moeten staan. Aankopen aan de kassa kun je daarom beter met een pinpas of een creditcard betalen.
Een Ontvangstbewijs is een document waarmee de ontvangst van een zaak of geldsom vastgelegd kan worden. Degene die de zaak of geldsom ontvangt, bevestigt middels dit document daadwerkelijk de zaak of geldsom in ontvangst te hebben genomen.
Het digitale afschrift is een waarheidsgetrouwe kopie van de inhoud van de akte. Onder dit afschrift staat geen handtekening, maar je kunt het wel gebruiken voor verschillende instanties (zoals de gemeente) die daar naar vragen. Heel soms wordt er om een getekend afschrift gevraagd.
Iemand die elke maand een papieren bankafschrift wil ontvangen, betaalt daar vanaf 1 januari maandelijks €1,25 voor. Dat is nu nog €0,75; een stijging van maar liefst 67%. ING-klanten die meer dan tien acceptgiro's per jaar gebruiken, zijn straks 50% duurder uit. Ze gaan 75 cent per acceptgiro betalen.