E3: Dit verkeersbord geeft aan dat je hier niet mag stilstaan of parkeren. Het verbod geldt voor de kant van de weg waar het geplaatst is, tot aan het eerstvolgende kruispunt.
A02 – Einde maximum snelheid verkeersbord
Deze borden zijn wit met 3 zwarte strepen erdoor. Dit bord betekent dat de maximale snelheid die van kracht was niet meer geldt. Er geldt nu een nieuwe maximale snelheid die gevolgd dient te worden. Dit wordt vaak duidelijk gemaakt door andere borden.
E1:Parkeerverbod. Aan de kant van de weg waar dit bord is geplaatst, mag je niet parkeren. Je mag hier wel passagiers laten in- of uitstappen of goederen laden of lossen.
Iedereen kent de betekenis van het verkeersbord C1: “verboden richting voor iedere bestuurder“. De betekenis van verkeersbord C3 is, daarentegen, minder bekend: verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder. Het verkeer in de straat is dus volledig verboden voor alle voertuigen.
Betekenis Verkeersbord C3 - Verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder.
C3 is gespecialiseerd in het aanbieden van begeleiding en activiteiten binnen het onderwijs die leerlingen helpen bij keuzes voor profiel, vervolgopleiding en carrière in de technische sector in het algemeen en de chemiesector in het bijzonder.
Een verbod om ergens in te rijden wordt meestal aangeduid met een bord uit de C-categorie. De bekendste twee daarvan zijn het bord C1 (gesloten in beide richtingen), en het bord C2 (gesloten vanaf deze richting).
Dit bord geeft een weg aan die is ingericht voor fietsers, maar waar ook auto's zijn toegestaan. Parkeergelegenheid ten behoeve van het afzetten van iemand. K+R staat voor Kiss+Ride.
Ter hoogte van de parkeerplaats staat het verkeersbord E04 (vierkant bord met blauwe achtergrond en witte letter P). U vraagt zich af of de boete wel terecht is. Verkeersbord E04 geeft een parkeergelegenheid aan. Indien er vakken aanwezig zijn, moet in deze vakken te worden geparkeerd.
Het bord – verboden te parkeren – wordt dus aangeduid met bord E1. Net zoals bij stilstaan, geldt het verkeersbord – verboden te parkeren – voor de kant van de weg waar het bord staat. Dit geldt dan tot aan het volgende kruispunt. Aan de kant van de weg waar het verkeersbord niet staat, mag je dus wel parkeren.
De omgekeerde driehoek (bord B1) betekent dat je voorrang moet verlenen aan bestuurders die op de openbare weg rijden die jij wilt oprijden, en dat je, indien het nodig is moet stoppen.
Soorten strepen op de weg
dubbele witte middenstrepen met groene kleur ertussen: 100 kilometer per uur; dubbele witte middenstrepen zonder groene kleur: 80 kilometer per uur; geen middenstreep: 80 kilometer per uur, behalve als er langs de weg een bord staat met 60 kilometer per uur.
Een belangrijke misvatting betreft de snelheid: binnen een woonerf is de snelheid voor alle gebruikers beperkt tot 20 km per uur, en niet tot 30 km per uur zoals velen denken. Voetgangers mogen er immers de volledige breedte van de openbare weg gebruiken; bovendien is spelen op de openbare weg eveneens toegelaten.
Parkeerverbod. Aan de kant van de weg waar dit bord is geplaatst, mag je niet parkeren. Je mag hier wel passagiers laten in- of uitstappen of goederen laden of lossen.
U heeft een vraag over verkeersbord C20. Het bord betekent: "Gesloten voor voertuigen waarvan de aslast hoger is dan op het bord is aangegeven". Het gaat dan om de werkelijke aslast op dat moment, niet om de maximum aslast zoals die op het kentekenbewijs van het voertuig staat.
Het officiële verkeersbord D4 verplicht rechtdoor geeft aan dat weggebruikers verplicht rechtdoor moeten rijden. Dit om onveilige situaties te voorkomen. Verder wordt dit verkeersbord geproduceerd van een duurzame aluminium drager die voorzien is van uitstekende retro reflecterende folie.
Een fietser is voor de wet een bestuurder. Daardoor gelden dezelfde voorrangsregels als voor andere bestuurders.
C3 Stabiele, stay-in-grade olie bestemd voor gebruik als katalysator compatibele olie in voertuigen met roetfilter en 3-wegkatalysator in high performance auto's en lichte bestelwagens met diesel- of benzinemotoren, met een minimum HTHS viscositeit van 3.5mPa.
Zodra een lager een C-code heeft, biedt deze extra interne speling. C1 biedt de minste extra speling, C5 biedt de meeste extra speling. De extra speling die C3 biedt, wordt als 'normaal' beschouwd. Lagers met C3 worden namelijk het meest toegepast.