Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Oplossing: De oplossing is om de e-mail uit Postvak UIT te verwijderen. Meeste mensen klikken op de e-mail en vervolgens op het kruisje om te verwijderen of gebruiken de “delete” knop op het toetsenbord. In sommige gevallen kan het voorkomen dat het bericht niet verwijderd wordt.
Mogelijk kunt u uw verzonden e-mailberichten niet weergeven als Outlook niet is ingesteld om een kopie van verzonden items te bewaren. Selecteer Bestand > Opties > E-mail. Schuif omlaag naar Berichten opslaan en controleer of het selectievakje Kopieën van berichten opslaan in de map Verzonden items is ingeschakeld.
Je kunt de optie vinden in de Verwijderde items map. Als ze hierna niet worden hersteld, dan is er helaas geen andere mogelijkheid om ze te herstellen.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, controleert u uw account: werk uw wachtwoord bij als dit onlangs is gewijzigd. Uw account kan ook tijdelijk worden geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn opgevallen. Meer informatie over het deblokkeren van uw Outlook.com-account.
Als je mailbox helemaal vol zit, kun je geen nieuwe mail meer ontvangen. Het is dus belangrijk iets te doen met deze melding. Je kunt inloggen in je webmail en daar oude mails verwijderen. Maar de beste oplossing is het als POP3-account instellen van je e-mailaccount(s) in het mailprogramma op je computer.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Handmatige synchronisatie
Selecteer de map die u wilt synchroniseren. Selecteer op het Outlook-lint Verzenden/ontvangen en selecteer vervolgens Map bijwerken om één offlinemap te synchroniseren of selecteer Alle mappen verzenden/ontvangen om alle offline mappen te synchroniseren.
Postvak IN bevindt zich in de berichtenlijst. E-mailberichten worden geopend in het leesvenster. Op het lint zijn meer opties beschikbaar voor het organiseren van e-mailberichten. Selecteer de pijl op de rechterkant om het lint uit- of samen te vouwen.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Postvak UIT is een map binnen een e-mailprogramma vanwaar uitgaande e-mail wordt verzonden. Postvak UIT is niet hetzelfde als de map 'Verzonden berichten'. Alle e-mail die wordt verzonden komt eerst in postvak UIT te staan als 'bezig te verzenden'.
Kun je inkomende berichten in je e-mailpostvak niet meer verwijderen of verplaatsen? Dan is je postvak waarschijnlijk vol. Dit probleem kan optreden bij het gebruik van IMAP via e-mailsoftware als Outlook of Thunderbird en bij het gebruik van STRATO Webmail.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar binnenkomende post terechtkomt. Achter de naam 'Postvak IN' staat tussen haakjes het cijfer dat aangeeft hoeveel ongelezen berichten er in deze map staan.
Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
op je apparaat. Tik op Gebruikers en accounts. Schakel Gegevens automatisch synchroniseren in.
Als je synchronisatie aanzet, worden al je profielgegevens (zoals bookmarks, geschiedenis en wachtwoorden) automatisch opgeslagen in je Google-account. Je kunt je Chrome-gegevens op al je apparaten bekijken. Als je niet alles wilt synchroniseren, kun je wijzigen welke gegevens worden opgeslagen.
Ga naar Instellingen > Mail > Accounts om te checken of de instellingen van het account juist zijn. Een snelle manier om problemen met een app op te lossen is om deze af te sluiten en opnieuw te starten. Dit kan ook het probleem oplossen als de Mail-app niet werkt.
Een verwijderde e‑mail terugzetten
Tip: Je kunt als volgt verwijderde e‑mails van al je accounts bekijken: tik linksbovenin op 'Postbussen', tik op 'Wijzig' boven in de lijst en selecteer vervolgens de postbus 'Alle in prullenmand'.
Probeer ook eens via een andere browser of computer. Tevens probeer het ook via de InPrivate modus van Internet Explorer of Incognito van Google Chrome. Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan weer contact met ons op.
Als u de grootte van uw postvak wilt zoeken, klikt u in de weergave E-mail op uw account. Klik op Map > Mapeigenschappen. Klik onder aan het deelvenster op Mapgrootte. U ziet dat de grootte van het postvak en elke submap wordt aangegeven in kilobytes (KB).