Supermarkten die online actief zijn groeien harder: door de extra online omzet, maar ook doordat het nieuwe klanten naar de stenen winkels trekt en de klantloyaliteit verhoogt. Voor Jumbo is het vooral ook een manier om inzicht te krijgen in de behoeften van klanten en om met ze in contact te blijven.
De unieke Jumbo formule
We willen onze klanten iedere dag verrassen met de unieke combinatie van én een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Daar kunnen zij op rekenen dankzij onze 7 Zekerheden. Met deze unieke beloften én garanties doen we wat we beloven. Iedere dag opnieuw.
Het grootste assortiment, de beste service en de laagste prijs. Dat is al jaren de unieke Jumbo formule.
Jumbo streeft naar de hoogste klanttevredenheid, lokaal marktleiderschap en winstgevende groei. Zij versterkt haar marktpositie in Nederland door innovatie en door het elke dag in ieder marktgebied beter te willen doen. Een solide en up-to-date organisatie staat aan de basis hiervan.
Bij Jumbo geloven we dat boodschappen doen leuk kan zijn, elke dag weer. Het is onze ambitie om het meest klantgerichte bedrijf van Nederland en – waarom niet? – de wereld te worden! De klant van vandaag wil lekker eten, vindt gezondheid belangrijk, wil makkelijk en bewust kunnen kiezen en niet te veel betalen.
Lekker verdienen én flexibele werktijden
Bij Jumbo krijg je altijd een mooi salaris dat past bij jouw ervaring en leeftijd. Wel zo fijn, want met de zomer in aantocht kunnen we ons voorstellen dat een extra zakcentje meer dan welkom is. Daarnaast heb je bij Jumbo veel flexibiliteit in het plannen van je werk.
AH groeide vorig jaar met bijna 100 winkels naar 1.154 filialen en een marktaandeel van 37 procent. Jumbo telde eind 2022 zes winkels minder dan een jaar eerder. Het marktaandeel daalde naar 21,5 procent. De supermarkten in Nederland behaalden vorig jaar een gezamenlijke omzet van 46,3 miljard euro.
Gevraagd naar de doelgroep van Jumbo is het antwoord van Van de Ridder kort maar krachtig. “Eigenlijk iedereen die boodschappen doet, en dan met name families. Jumbo wil de leukste supermarkt van Nederland zijn. Dan heb ik het over de brede groep van Nederlanders die voor het hele gezin boodschappen doen.
Jumbo is een supermarktketen met in 2018 ongeveer 600 Jumbo's in het hele land. Het is een familiebedrijf. De familie Van Eerd is eigenaar. Het bedrijf is de laatste jaren heel snel gegroeid doordat er steeds meer andere supermarktketens zoals C1000 bij werden gekocht.
Naast het sponsoren van het schaats- en wielerteam ondersteunen we ook enkele andere projecten en activiteiten, zoals het KWF, KiKa en het Koningsontbijt bij de Koningsspelen. Ook ondersteunen we de Nederlandse Voedselbanken en af en toe een activiteit of actie op lokaal niveau.
De Jumbo supermarkt in Goor is op het Supermarktvastgoedcongres uitgeroepen tot de Mooiste Supermarkt van Nederland! We zijn er trots op dat we hier een steentje aan hebben mogen bijdragen. In de aanloop naar de bouw van deze supermarkt hebben wij namelijk het bestemmingsplan en het beeldkwaliteitsplan opgesteld.
In 1921 opende Johan van Eerdt zijn zaak. Geen Jumbo-winkel, maar een groothandel in koloniale waren. Pas in 1963 opent nazaat Karel van Eerd een eerste zelfbedieningswinkel in Schijndel, onder de naam Kroon.
De totale omzet van Jumbo Groep (inclusief restaurantformule La Place) kwam in 2022 uit op 10,3 miljard euro, een groei van 3,7 procent. La Place leverde een bijdrage van 107 miljoen euro, ruim een verdubbeling ten opzichte van coronajaar 2021.
Met een geschat vermogen van 2,5 miljard heeft Jumbo-oprichter Karel van Eerd zich genesteld in de top vier van de Quote 500. De Veghelaar heeft nu zo'n honderd miljoen meer dan mediaman John de Mol en neemt daarom diens plek in. Hij is meteen de rijkste Brabander op de lijst.
We kennen het woord 'jumbo' als zelfstandig naamwoord in de betekenis van dikzak of vet persoon. Als voorvoegsel betekent het enorm of gigantisch, een betekenis die veel gebruikt wordt in de voedselindustrie zoals bij jumbogarnaal of jumbotaart.
De Jumbo Foodmarkt in Breda is met een verkoop vloeroppervlak van zesduizend vierkante meter de nummer één op de lijst van grootste supermarkten van Nederland.
Veel van onze versproducten komen van dichtbij, oftewel van Nederlandse bodem. Vers en smaakvol, direct afkomstig van Nederlandse boeren en telers. Ons motto: van dichtbij als het kan, van verder weg als het moet.
De afgelopen dagen is Jumbo-topman Frits van Eerd volop in het nieuws vanwege de FIOD-inval bij zijn woning in Heeswijk-Dinther.
Jumbo blijft de goedkoopste supermarkt in jouw marktgebied. Jumbo is namelijk met de laagste prijslijn de goedkoopste supermarktformule van Nederland. Dat mag je concluderen uit het prijsvergelijkingsonderzoek van de toonaangevende EFMI Business School.
Producten met een Altijd Lage Prijs
Groente, vlees, Jumbo koffie en Jumbo toiletpapier. De producten die je het vaakst nodig hebt, daar ben je het meeste geld aan kwijt. Daarom is het wel zo fijn als juist deze producten niet tijdelijk, maar ALTIJD laaggeprijsd zijn.
Onze Jumbo transport dienst biedt een vloot van maar liefst 200 vrachtwagens.
Albert Heijn ziet marktaandeel groeien en blijft grootste supermarkt van Nederland. Albert Heijn heeft nog altijd het grootste marktaandeel (35,9 procent) van de Nederlandse supermarktketens, voor Jumbo met 21,8 procent.
Van de top 3 meest voorkomende banen tussen de twee bedrijven waren Jumbo salarissen gemiddeld € 1.039 hoger dan die van Albert Heijn.
De Lidl bleek voor de meeste producten de goedkoopste supermarkt te zijn. Voor biologisch vlees en kaas bleek de boer de goedkoopste (en duidelijk de lekkerste). Het bleek dat voor ons boodschappenbriefje de over het algemeen goedkope supermarkt Lidl niet altijd goedkoper was dan de Albert Heijn.