De 4-takt Piaggio Zip is met zijn 83 kg licht en wendbaar. Door zijn formaat en gewicht is de Zip een ideale scooter om mee te nemen op vakantie met de camper of in de caravan.
De Piaggio Zip is een sportieve en wendbare scooter. Met zijn lichte gewicht van 84 kilo en gemakkelijke stuur rij je bijna net zo gemakkelijk door de bochten als met een fiets.
Deze bromfiets werd toegelaten op 31-08-2005. De benzine-motor met onbekend aantal cilinders levert 1.28 kW. Het lege gewicht is 69 kg en de maximale toegestane massa is .
De 4-takt moter van de Piaggio Zip is erg zuinig en haalt een brandstofverbruik van maar liefst 1 op 40.
De Piaggo Zip heeft een inhoud van 7.3 liter voor benzine en verbruikt 1 liter per 40km.
Is een 2-takt of 4-takt motor beter? Een 4-takt motor is zuiniger, stiller, milieuvriendelijker en betrouwbaarder. Vanwege de strengere milieuregels mogen er in bepaalde gemeenten geen 2-takt motoren meer de weg op, nog een reden om te kiezen voor een 4-takt motor.
Een 4takt is zuiniger, maar is minder explosief. Met een 2takt kun je dus over het algemeen sneller optrekken.
Het opvoeren wordt meestal gedaan door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en het monteren van een andere sproeier en/of variorollen. Het kan ook zijn dat er een varioring is gemonteerd om de snelheid te verlagen. In dat geval kan de varioring eenvoudig worden verwijderd voor een hogere topsnelheid.
Klein en wendbaar
De Piaggio Zip is een kleinere scooter met 10 inch wielen, maar desondanks geschikt voor 2 personen.
Het lege gewicht is 87 kg en de maximale toegestane massa is 255 kg.
Een rekensom: In een tank zit gemiddeld 6,5 liter. Omgerekend kun je in principe met een volle tank ruim 250 kilometer afleggen.
Tot en met tien kilometer per uur -> € 60, - Elf tot en met vijftien kilometer per uur -> € 120, - Meer dan vijftien kilometer per uur -> € 250, -
Het beste antwoord. Meeste snorscooters halen 35-40 zonder die ring. Een zip is niet een hele zware scooter dus dat zal ongeveer 40 zijn.
Kortom, het opvoeren van je scooter, snorfiets en bromfiets is ten zeerste af te raden! Je riskeert dat je een boete krijgt, je kentekenbewijs wordt ingenomen, geen dekking hebt als je schade of een ongeluk veroorzaakt en dat je scooter in de toekomst waarschijnlijk zonder pardon wordt ingenomen.
met dit volledige pakket op je scooter haal je een snelheid van rond de 75 km/h.
Doordat de ECU begrensd is op 10.000 toeren zal de topsnelheid gemiddeld rond de 65-70kmh liggen met Malossi variateur. Zonder Malossi variateur is dat gemiddeld rond de 60kmh.
het moet MAXIMAAL 50cc zijn, dus 80cc mag sowiezo niet! (dan is het officieel een motorfiets en bij een ongeluk dus alle problemen van dien!) Verder mag ie maar een constructiesnelheid hebben van 45 km/u..
Bij een 4-takt kun je alleen de prestaties verbeteren door de huidige cilinder te vervangen voor een cilinder met een grotere diameter. Bij deze aanpassing is een andere uitlaat niet nodig. Wil je nog meer resultaat behalen dan kun je bij een 4-takt ook spelen met het aanpassen van de nokkenas.
- Zoek naar labels die de apparatuur identificeren (bijv. "Viertakt" of "gebruik geen brandstofmengsel"). - Zoek naar een dop van de motorolie. Alleen viertaktmotoren hebben een afzonderlijke motorolietank met een 2.
Benzine en olie in één
Dit komt omdat een 2 takt motor niet over een apart reservoir beschikt waar de olie in kan worden gedaan. Het gebruik van een 2 takt benzine in een 4 takt motor is hierdoor in de basis al sterk af te raden.