GO Sharing plaatst 50 extra elektrische 45km/u deelscooters in Apeldoorn. 8 september 2021 – GO Sharing plaatst 50 extra elektrische deelscooters in Apeldoorn.
De nieuwe deelscooters hebben een maximumsnelheid van 45 km/u en zijn bedoeld om tussen regio's te reizen.
Only pay when you use our service. Apart from an unlock fee, you only pay for the time you rent an e-moped. You can use GO Sharing starting from €0.29 per minute, without registration and other hidden costs.
Wie de Go Sharing-scooter wil gebruiken, moet een AM-rijbewijs hebben.
Per minuut kost een scooter van GO Sharing €0,30 per minuut. Net als bij concurrenten betaal je een starttarief, maar deze is bij GO Sharing hoger. Bij dit bedrijf betaal je €1,00 starttarief in plaats van €0,75 bij Check en Felyx.
Voordeel Go Sharing: Zonder pakket kosten de Go Sharing deelscooters €0,29 per minuut, maar met een pakket wordt het huren een stuk goedkoper. Hoe groter het pakket, hoe goedkoper je per minuut kan rijden. De prijzen zijn met pakket: €0,27, €0,25 of zelfs €0,23 per minuut.
Je mag direct naast een fietsenrek parkeren, op een scooterparkeerplaats en op een stoep die breed genoeg is voor een scooter en een kinderwagen. Hierbij zet je de scooter zover mogelijk tegen de muur aan.
Wordt er buiten de rit om schade gemaakt, dan wordt daar melding van gedaan bij de politie: "Bijvoorbeeld bij de in brand gestoken scooter nabij de Etos in Hoek van Holland, daarbij helpt de politie ons." De schades zijn voor het bedrijf vooralsnog geen reden om zich terug te trekken met hun deelscooterdienst: "We zien ...
Mocht je een geldig tegoed bij GO Sharing hebben en is GO Sharing plotseling uit jouw stad vertrokken, dan kun je bij GO Sharing je geld terugvragen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van de onderstaande voorbeeldbrief. Je kunt de brief sturen naar [email protected] en per post in de vorm van een aangetekende brief.
From the age of 16 you can already drive with our GO Sharing e-bike.
De scooter geeft zelf aan wanneer de accu leeg is. Als dat gebeurt krijgt een Power Ranger een melding en rijdt hij naar zo'n scooter om de lege accu te verwisselen voor een volle. Op het moment dat een accu bijna leeg is kan de scooter niet gebruikt worden.
Prijzen Felyx, Check en GO Sharing deelscooters
Bij Check betaal je €0,75 opstartkosten. Bij Felyx en GO Sharing is dat wat lager, namelijk €0,50. Daarna variëren de kosten per minuut van €0,24 tot €0,30. Je kunt de scooter ook tijdelijk parkeren ofwel pauzeren.
Jaarlijkse kosten
Een scooterverzekering kost gemiddeld zo'n euro 200 tot euro 300 per jaar. De benzine kost euro 800 tot euro 1.600 per jaar, afhankelijk van hoeveel je met de scooter rijdt. Tezamen zijn de kosten gemiddeld euro 1.300 per jaar.
In principe werkt Go Sharing hetzelfde als your usual deelvervoer-service. Je downloadt de app, maakt een account aan met een geldig rijbewijs en checkt meteen waar een beschikbaar voertuig staat. Is er een ride beschikbaar in je buurt? Reserveer 'm, wandel erheen en gaan met die banaan!
Je betaalt 23 cent per minuut om gebruik te maken van een deelfiets, dat is 6 cent minder dan een scooter. Als je van plan bent vaker op een GO Sharing fiets te stappen, dan kan je een voordeelpakket kiezen.
Mocht er onverhoopt wat met de scooter gebeuren, dan ben jij als accounthouder aansprakelijk. Rijd je zonder rijbewijs? Dan kan je rekenen op een boete van de politie, maar ook GO Sharing wordt hiervan op de hoogte gebracht en kan bijvoorbeeld een boete van € 500 opleggen voor het laten rijden van iemand anders.
Het rijden zonder rijbewijs of minderjarig gebruik kost je volgens de voorwaarden van Go-sharing € 500,-. Dit bedrag is hetzelfde bij fraude aan het systeem en een ander persoon laten rijden op je account. Alles overziend kunnen de kosten enorm oplopen als je zonder rijbewijs deelneemt aan het verkeer.
Bestuurders van de snellere deelscooters zijn verplicht om een helm te dragen. Daarom zijn de 45 km/uur scooters uitgerust met een via de app te openen topkoffer met daarin twee helmen en haarnetjes.
Deelscooters van het bedrijf Go Sharing zijn voorlopig niet meer te gebruiken in Nederland. Klanten van de dienst krijgen op de Go Sharing-app te zien dat "vanwege onverwachte omstandigheden onze snor- en bromfietsen per direct niet meer beschikbaar zijn."
Jaarlijks worden er ongeveer zo'n 15.000 brom- en snorfietsen gestolen. De meest gewilde scooter producent voor dieven is Piaggio. En het spreekt voor zich dat hun merk Vespa daarbij het populairst is. Vooral de Vespa van het merk Piaggio is gewild.
De kans dat u letsel op loopt op een scooter of brommer is veel groter dan in de auto. U bent op een tweewieler vanzelfsprekend namelijk veel kwetsbaarder. Bij een auto is er meestal sprake van blikschade bij een ongeval, terwijl een aanrijding op een scooter of brommer vrijwel altijd een val tot gevolg heeft.
Click the green button on the right side of the steering wheel. Now you are ready to go! Please note: the mopeds are fully electric which means they accelerate quickly. Start off slow and feel the the force of the moped.
Tips bij de aanschaf van een tweedehands scooter
Koop bij voorbaat niet een scooter ouder dan 10 jaar met een maximale kilometerstand van 20.000 km. (afhankelijk van de prijsklasse). Let op scooters met schade.
Voor brommers en snorfietsen die niet harder kunnen dan 45 km per uur hoeft u geen motorrijtuigenbelasting te betalen.
Gemiddeld rijden de meeste scooterrijders tussen de twee- en vijfduizend kilometer per jaar. Zie je nou een scooter langskomen van 2009 (inmiddels al meer dan tien jaar oud) met een kilometer stand van maar 5.000, dan kan je in de meeste gevallen de conclusie trekken dat de kilometerstand niet zal kloppen.