Alle Ziggo-klanten kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen omdat het kabelbedrijf per augustus de algemene voorwaarden gaat veranderen.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.30 uur tot 18.00 uur.
De meeste abonnementen hebben een looptijd van één of twee jaar en worden stilzwijgend verlengd aan het einde van het jaar totdat je zelf opzegt. Controleer de opzegtermijn van je Ziggo abonnement, meestal is dit een maand.
„De abonnementen van Ziggo (en Casema, @Home en Multikabel) zijn elke dag opzegbaar. De opzegtermijn is 1 maand en gaat in op de dag dat Ziggo je opzegging ontvangt.
Wij berekenen een afkoopsom voor je en deze vind je op jouw eindafrekening. Als je het abonnement wil beëindigen in de minimum-abonnementsduur, dan betaal je in een keer 50% van het resterende bedrag tot aan het einde van de minimum-abonnementsduur. Neem voor informatie hierover contact op met onze Klantenservice.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Ziggo-klanten waarderen de internetkwaliteit iets lager dan de klanten van KPN (DSL en glasvezel). Ook rapporteren ze iets meer internetstoringen. Ziggo doet het wat betreft televisiekwaliteit iets beter (7,5) dan KPN Glasvezel (7,3) en KPN DSL (7,2).
Het installatiepakket ontvang je uiterlijk drie dagen voor de start van je abonnement. En met onze KPN Thuis app sluit je makkelijk zelf binnen 20 minuten Internet & TV aan.
Met de Ziggo GO app op je smartphone of tablet kun je streamen naar je Google Chromecast. Ideaal dus voor de ruimtes in huis zonder coax-aansluiting waar je wel een goede wifi-verbinding hebt.
De kabelaar zag vorig jaar al 63.000 internetklanten vertrekken naar glasvezel, waarvan 6500 in het laatste kwartaal. In 2021 verloor de kabelaar 1,6 procent van de internetklanten, omgerekend 99.500 Nederlanders. Ziggo claimt zelf over de laatste vier boekjaren een netto klantverlies van 10.000 klanten.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Wanneer de vaste looptijd van het abonnement voorbij is, mag je je abonnement opzeggen wanneer je maar wilt. Er geldt hiervoor een opzegtermijn van maximaal een maand. De maand loopt vanaf de dag dat je je abonnement opzegt.
Een goed Ziggo-alternatief is T-Mobile. Bij deze provider zijn de eerste acht maanden dankzij deze aanbieding extra voordelig en betaal je 30 euro per maand. Daarna wordt het omgezet in een maandtarief van 50 euro.
Waarom wordt Ziggo steeds duurder? De prijsverhogingen van de abonnementen zijn volgens Ziggo het gevolg van hogere kosten, zoals energie die nodig is voor het netwerk en de datacenters.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Uw aanbieder mag u niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Een abonnement van 2 jaar mag wel. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om u zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn.
Het klopt dat je bij een internet only abonnement geen gebruik kunt maken van onze Ziggo GO en het online TV-kijken. Als je hiervan gebruik wilt maken moet je minimaal Kabel TV kiezen bij de televisie opties, dus in in je situatieschets: "Internet Complete & Kabel TV".