Met Internet van Ziggo heb je direct toegang tot Ziggo Mail. Via mail.ziggo.nl log je in op je Ziggo Mail vanaf je pc, tablet of smartphone. Gewoon met je bestaande e-mailadres en wachtwoord. Zodra je bent ingelogd, heb je toegang tot je e-mail, agenda en adresboek.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Ga naar webmail
Met Ziggo Mail kun je altijd en overal bij je e-mail. Zie je bij de 1e keer inloggen de melding 'Account [je e-mailadres]@ziggo.nl wordt momenteel aangemaakt. Dit kan even duren, probeer het later nogmaals.
Kan u niet inloggen op uw Ziggo webmail? Dan is de kans groot dat u een verkeerd email adres of wachtwoord ingevoerd heeft. Een veel gemaakte fout is dat het wachtwoord voor de Ziggo webmail anders is dan het wachtwoord voor Mijn Ziggo.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Nope, er is geen speciaal mail programma van Ziggo die je kan downloaden voor op je mobiel. Je zal echt het standaard mail programma wat op je telefoon zit moeten gebruiken of een app die je zelf wenst te gebruiken. Maar van Ziggo is deze er niet! Je kan alleen nog via je browser elke keer inloggen via de webmail.
Ga naar de Ziggo website. Klik rechtsboven op Mijn Ziggo. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Druk op Inloggen.
Klik op Inloggegevens vergeten om je Mijn Ziggo gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw op te vragen. Log daarna in op Mijn Ziggo.
Dan is 587 wel de juiste poort, maar moet je jezelf identificeren met je Ziggo-mail adres en wachtwoord, ook al gebruik je je tjemmes.nl adres als afzender. Je kunt misschien beter de uitgaande server voor je eigen domein gebruiken: mail.tjemmes.nl, die luistert ook op 587.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.
Je richt namelijk één centrale inbox in voor het ontvangen en versturen van e-mailberichten, zoals Gmail. Ook je Facebook, LinkedIn en Twitter beheer je vanuit je Ziggo Mail.
Je kunt de optie vinden in de Verwijderde items map. Als ze hierna niet worden hersteld, dan is er helaas geen andere mogelijkheid om ze te herstellen.
Tips om problemen op te lossen
U kunt worden geblokkeerd als het apparaat of de locatie die u gebruikt nieuw is. Probeer het opnieuw vanaf een apparaat dat of een locatie die u vaker gebruikt om in te loggen. Log in op uw Google-account op het nieuwe apparaat en probeer het na een week opnieuw.
Inloggen op je Google-account (of bij een Google-product): Ga naar de inlogpagina van het product (voor Google-accounts is dit myaccount.google.com). Geef je Gmail-gebruikersnaam op (alles wat je vóór @gmail.com ziet). Geef je wachtwoord op.
Ga naar Beveiliging en selecteer Inloggen bij Google. Kies Wachtwoord. Je moet misschien opnieuw inloggen. Geef je nieuwe wachtwoord op en selecteer Wachtwoord wijzigen.
Met Webmail kun je e-mail op het internet lezen en versturen zonder een e-mailprogramma. Je kunt dus op iedere PC met een internetverbinding je e-mail lezen en versturen, ook in het buitenland.
Instellingen inkomende mailserver
Het poortnummer dat wordt gebruikt door de server voor inkomende e-mail. De meeste gebruiken 143 of 993 voor IMAP of 110 of 995 voor POP. Dit is uw e-mailprovider.