Het geheel bestaat uit meer dan 578 onderdelen en is voorzien van 51 juwelen. Ook aanwezig zijn 18-karaats rose gouden accenten. Het prijskaartje ligt op meer dan 1 miljoen euro voor dit uurwerk.
Na vier jaar gebruik moet je de vier turbo's (22.170 euro), de luchtinlaatkoelers (18.718 euro) en de brandstoftank (37.437 euro) vervangen. Zonder rekening te houden met andere kosten die nog niet vermeld worden, bedragen de onderhoudskosten van de Chiron Pur Sport op vier jaar tijd dus al zeker 407.577 euro …
Slechts 500 stuks
De Bugatti Chiron is met een begrensde topsnelheid van 420 km/h de snelste productie-auto ter wereld en haalt als Super Sport zelfs 440 km/h.
In Nederland staan momenteel vijf stuks van de Bugatti Chiron geregistreerd. Allemaal in handen van de eerste eigenaar.
Een lijst met snelste auto's ter wereld is niet compleet zonder de Bugatti Chiron. Sterker nog, deze bolide had eigenlijk op nummer 1 moeten staan want deze hypercar heeft wel echt de topsnelheid gehaald. Verwijder je de begrenzer van de 1600 pk sterke hypercar, dan kan je harder dan 490 kilometer per uur rijden.
1: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupé (duurste auto van 2022) De duurste auto die verkocht is in 2022 leverde 129,99 miljoen euro op. Het exemplaar komt uit 1955.
Welke auto is sneller dan een Bugatti? Ford heeft afgelopen weekend een Ford Transit-bestelwagen onthuld die sneller accelereert van 0 tot 100 kilometer per uur dan een Bugatti Chiron-hypercar. De auto kreeg de naam Supervan 4 en is vernoemd naar zijn voorgangers.
De toonzaal bevindt zich bij de hoofdzetel van D'Ieteren, in de Brusselse deelgemeente Elsene. Belgische Bugatti-klanten kunnen er terecht in een eigen, exclusieve showroom. Bovendien is het de enige plaats in België waar je Bugatti's nieuwe hypercar, de Chiron, kunt bewonderen en bestellen.
In 2021 werd er één Chiron geleverd in België en verzamelde Bugatti Brussels twee bestelbonnen. Daarvan is er zelfs één extreme track only Bolide bij! Hoeveel Chiron's er op Belgisch kenteken staan is niet geweten… Van de Veyron voorganger bouwde Bugatti er 450 stuks, 300 coupé's en 150 Grand Sport cabrio's.
België is een autogek land. En Bugatti scoort hier - ondanks de kleine oppervlakte - toch bijzonder goed. Intussen is de helft van de vijfhonderd exemplaren verkocht en geleverd. Sommige kopers hoefden zelfs geen testritje, maar telden zo al een voorschot van 230.000 euro neer.
Een retromoderne hommage aan de legendarische Bugatti EB110 die in de jaren 90 hét paradepaardje was. Van de Centodieci zijn er slechts tien exemplaren geproduceerd, niet vreemd dus dat het prijskaartje navenant is. 'CR7' zou zo'n 8,5 miljoen euro neergeteld hebben voor de bolide.
De goedkoopste, nieuwe Bugatti kost meer dan 2,5 miljoen euro. Het woord 'goedkoop' is bij Bugatti natuurlijk een relatief begrip. Wat is de topsnelheid van de Bugatti Chiron? De Bugatti Chiron heeft een topsnelheid van 420 km/u.
Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen
Ja, je leest het goed; slechts één exemplaar bestaat hiervan in de wereld. Met een prijskaartje van €16,5 miljoen mag je dat ook zeker verwachten. De Bugatti La Voiture Noire beschikt over een W12 motor met maar liefst 1500 PK en een topsnelheid van 420 km/h.
Je kunt officieel geen nieuwe Bugatti meer kopen.
420 kilometer per uur
Ware het niet dat de 100 liter tank dan in 6 minuten en 47 seconden geleegd is. Ruim voordat de 8,0-liter W16 met vier turbo's overhit zou kunnen raken.
Het leasecontract zou 24 maanden of 36 maanden duren. In het eerste geval betaalt hij 65.950 dollar per maand (ruim 56.000 euro), in het andere geval 52.196 dollar per maand (ruim 44.000 euro). Helaas zit er ook nog een kilometerbeperking bij van 2500 mijl per jaar.
Bugatti is een gerenommeerd historisch Frans automerk, dat bekend is om zijn snelle, dure en exclusieve wagens. De merknaam is sinds 2021 in handen van de Kroatische autofabrikant Rimac.
Wie de eigenaar exact is, is nog altijd niet bekend. Wel weten we nu welk land 5,5 miljoen euro aan belastinggeld rijker werd door de ooit duurste nieuwe auto ter wereld. De Bugatti La Voiture Noire is gesnapt door de spotters Frenchgentleman, Antonbenoist en leyoungcollector in Zürich. Zwitserland, dus.
Bugatti heeft het laatste exemplaar van de €5 miljoen kostende Divo afgeleverd. De Bugatti Divo is al lang en breed uitverkocht. Sterker nog: de auto was al uitverkocht voor dat wij, het gepeupel, hem te zien kregen.
Voor een originele Bugatti Type 35 ben je al gauw meer dan 2 miljoen euro kwijt. Een tweedehands EB110 kost al snel een miljoen euro. En dan hebben we het nog niet eens over de duurste exemplaren, waarvoor makkelijk 10 miljoen euro of nog meer wordt gevraagd.
Dat de sportwagenfabrikant 450 Veyrons heeft gebouwd, wil niet zeggen dat het bedrijf ook 450 Bugatti-klanten hebben. De complete oplage van de Veyron is verkocht aan slechts 320 personen. “Liefst zestig personen bezitten er meerdere.
In 2020 wist Bugatti ondanks productiebeperkingen tot 77 stuks te komen. De fabrikant roept in 2021 een recordjaar te hebben neergezet, maar verzuimt een verkoopaantal te noemen. Het moeten er dus meer dan 82 zijn.
SSC Tuatara – 1.774 pk
0-100 in <2,5 seconden, topsnelheid nog niet bekend De onbetwiste nummer één als het gaat om de krachtigste benzineauto's is de SSC Tuatara.
De Pininfarina Battista pakt het wereldrecord voor de snelste 0-100-tijd voor een ongemodificeerde productieauto. Voor de sier rijdt de elektrische hypercar nog even door naar de 200 km/u en pakt ook dat record. Het nieuwe record voor de snelste 0-100-tijd voor een productieauto is nu 1,86 seconden.