Een hoge retentie betekent dat een organisatie een hoge klantloyaliteit heeft. Organisaties die met klantenloyaliteit bezig zijn zullen vaak campagnes voeren die specifiek gericht zijn op het verhogen van het aantal terugkerende klanten, bijvoorbeeld door een loyaliteitsprogramma in het leven te roepen.
Retentie is het vermogen van een organisatie om haar medewerkers te behouden. Retentie wordt meestal weergegeven als percentage. Wanneer je een retentiegraad van 80% hebt, wil dat zeggen dat een organisatie dat jaar 80% van haar werknemers behield en 20% verloor.
De letterlijke betekenis van retentie is vasthouden. Het gaat om het in stand houden van een langdurige relatie met afnemers.
Hoe bereken je de klantretentie? De klantretentie bereken je met de volgende formule: het aantal klanten aan het einde van de gekozen periode min het aantal verloren klanten in de gekozen periode, gedeeld door het aantal klanten aan het begin van deze periode.
Met klantretentie wordt in de marketing bedoeld hoe lang je een klant vast weet te houden, of hoe vaak je hem terug weet te laten komen. Het verschil zit hem in welk product je verkoopt. Een supermarkt zal met klantretentie bedoelen hoe vaak klanten terugkomen.
Met marketing gericht op terugkerende klanten heb je een kans van 60 tot 70% dat deze klanten tot aankoop overgaan. Bij nieuwe klanten is dat slagingspercentage hooguit 5 tot 20%. Bovendien is het duurder om nieuwe klanten te werven dan om bestaande klanten te behouden.
Retentie is het onvermogen om de blaas te ledigen. Als de retentie groter is dan 200 ml, zal de verpleegkundige éénmalig katheteriseren. Na ongeveer vier uur zal de retentie opnieuw bepaald worden. Als voor de nacht de retentie groter is dan 200 ml, krijgt u 's nachts een katheter.
Blijft er minder dan 250 ml urine achter in de blaas, dan heeft u geen katheter meer nodig. Blijft er meer dan 250 ml urine in de blaas achter of u kunt niet spontaan plassen dan zal er overleg plaatsvinden met de gynaecoloog.
Kortom, retentie is het vermogen van een organisatie om haar medewerkers te behouden door hen tevreden te stellen, te motiveren en te betrekken bij de organisatie. Een hoge retentiegraad is belangrijk voor organisaties om kosten te besparen en expertise binnen de organisatie te behouden.
Chronische retentie is doorgaans pijnloos. Het kan leiden tot recidiverende infecties, incontinentie, overactieve blaas en beschadiging van de m. detrusor.
Blaasretentie niet goed leeg kunnen plassen: blaasretentie
Steeds mindere straal. De urine komt niet meteen als je wilt plassen. Het gevoel dat je blaas niet leeg is. Vaak moeten plassen.
Urine-retentie is een ophoping van urine (plas) in de blaas. U kunt niet meer plassen of slechts kleine beetjes plassen. Retentie betekent vasthouden. Dit vasthouden van urine kan acuut ontstaan of zich langzaam ontwikkelen.
Personeelsbehoud (retentie) is de mate waarin medewerkers behouden blijven voor de organisatie. Door de retentiecijfers te meten en over meerdere perioden te vergelijken, kunnen organisaties inzicht krijgen in de trends en factoren die invloed hebben op het personeelsbehoud.
Waarom is klantretentie belangrijk
de ROI verhoogd kan worden bij een verhoogde retentiepercentage. loyale klanten besteden meer en nemen vaker af dan dan nieuwe klanten. tevreden klanten een hogere kans hebben om jouw product of dienst(en) aan te bevelen aan anderen.
Retentie betekent in de tandheelkunde over het algemeen 'houvast'. Het wordt veel gebruikt bij vullingen, kunstgebitten of kronen. Wanneer gesproken wordt over de retentie van een kroon wordt bedoeld de hoeveelheid kracht die nodig is om de kroon van een tand of kies af te trekken.
Hoe lang moet ik blijven katheteriseren? Dit is afhankelijk van de hoeveelheid urine die achterblijft (het residu genoemd). Doorgaans geldt als regel: als er 100- 200 milliliter (ml) urine achterblijft, moet u een keer per dag katheteriseren, bij 200- 300 ml twee maal, bij 300- 400 ml drie keer per dag en zo verder.
Bladderen is het meten van de hoeveelheid urine in de blaas door middel van een echoapparaat. Op de afdeling Orthopedie werd na het verwijderen van een urinekatheter twee keer gebladderd na urineren. Ook werd er gebladderd als de patiënt niet binnen zes uur na het verwijderen van de katheter heeft geplast.
Retentie betekent letterlijk: vasthouden. Als u opeens niet meer kunt plassen (acute urineretentie) kan er pijn ontstaan, omdat de blaaswand uitrekt.
Onvoorziene kosten zijn de belangrijkste reden waarom mensen afhaken. Dat zijn bijvoorbeeld prijzen die exclusief BTW vermeld worden, maar meestal gaat het om de verzendkosten.
Check bijvoorbeeld met regelmaat of je producten geprijsd zijn. Zorg dat je winkel schoon en georganiseerd oogt. Train je team op hoe zij je klant helpen zonder opdringerig te zijn. Zorg voor duidelijk communicatiemateriaal dat klanten helpt om producten te vinden.
Klantacquisitie is dus het werven van klanten voor je bedrijf. Als je acquisitie pleegt, probeer je potentiële klanten te bereiken, een afspraak te maken of opdrachten binnen te halen. Dat kan op verschillende manieren. De twee meest voorkomende manieren zijn koude en warme acquisitie.
Terugkerende klanten kennen jouw proces en zijn daardoor sneller geneigd om een aankoop bij jou te doen. Terugkerende klanten geven daarbij meer uit per bestelling dan nieuwe klanten. En hoe meer aankopen terugkerende klanten doen, hoe groter de kans dat ze hun ervaring delen met familie en vrienden.
Een verslapte blaasspier kan niet worden hersteld. Er bestaan geen medicijnen om de blaas weer sterker te maken. Wel kunnen de gevolgen worden behandeld.