Waarom ONWAAR in Excel?

De ALS functie in Excel voert een logische vergelijking tussen twee waarden uit. Het resultaat van de ALS functie (IF) is WAAR (TRUE) of ONWAAR (FALSE). We kunnen bijvoorbeeld testen of de waarde in cel B2 groter is dan de waarde in cel A2. Zo ja, dan is het resultaat WAAR, zo niet, dan is het resultaat ONWAAR.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe werkt als dan in Excel?

Gebruik de functie ALS, een van de logische functies, om één waarde te retourneren als een voorwaarde waar is en een andere waarde als de voorwaarde onwaar is. Bijvoorbeeld: =ALS(A2>B2;"Budget overschreden";"OK") =ALS(A2=B2;B4-A4,"")

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom gebruik je een als functie?

Met de ALS-functie kunt u een logische vergelijking maken tussen een waarde en wat u verwacht door te testen op een voorwaarde en een resultaat te retourneren indien Waar of Onwaar. Een ALS-instructie kan dus twee resultaten hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg je n B weg in Excel?

Nulwaarden weergeven of verbergen
  1. Klik op Bestand > Opties > Geavanceerd.
  2. Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en voer vervolgens een van de volgende handelingen uit: Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde in als u nulwaarden (0) in cellen wilt weergeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom B bij verticaal zoeken?

Een beperking van VERT. ZOEKEN is dat deze functie alleen naar waarden zoekt in de kolom uiterst links in de tabelmatrix. Als de zoekwaarde niet in de eerste kolom van de matrix staat, krijgt u de fout #N/B.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

excel voor iedereen tutorial #4 WAAR, ONWAAR en de functie ALS

29 related questions found

Wat betekent n B in Excel?

#N/B staat voor 'niet beschikbaar'. Gebruik NB om lege cellen te markeren. Door #N/B in te voeren in cellen die geen gegevens bevatten, kunt u voorkomen dat lege cellen in een berekening worden opgenomen. Wanneer een formule naar een cel met #N/B verwijst, geeft de formule de foutwaarde #N/B als resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is Xlookup?

Anders dan bij VLOOKUP kan XLOOKUP een willekeurig bereik van waarden nemen om in te zoeken, en een bijpassend bereik waaruit de resultaten gehaald moeten worden. Het is niet nodig om een volledige rij of kolom aan te geven, en het is ook niet vereist dat de twee bereiken naast elkaar zijn uitgelijnd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op panthera.nl

Waarom valt de 0 weg in Excel?

Wanneer u getallen typt die met een nul beginnen, zoals in sommige identificatienummers, telefoonnummers, creditcardnummers, productcodes of postcodes, worden deze voorloopnullen in Excel verwijderd. U kunt dit voorkomen door eerst de getalnotatie Tekst op de cellen toe te passen voordat u de getallen typt of plakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom geen 0 in Excel?

Als je in Excel nummers invoert in een cel met voorloopnullen, dan zal Excel deze automatisch verwijderen. Dat komt omdat Excel een rekenblad is, en alle nummers als getallen beschouwt, tenzij jij dat expliciet vraagt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ect.be

Hoe krijg ik in Excel een getal precies gecentreerd in het midden van een cel zowel horizontaal als verticaal?

Een kolom of rij uitlijnen
  1. Selecteer de cellen die u wilt uitlijnen.
  2. Selecteer op het tabblad Start een optie voor horizontale uitlijning: Links uitlijnen. Centreren. Rechts uitlijnen.
  3. Selecteer op het tabblad Start een optie voor verticale uitlijning: Boven uitlijnen. Midden uitlijnen. Onder uitlijnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe weet je of iets een functie is?

Een functie is een verband tussen twee variabelen x en y waarbij er voor iedere x hoogstens één y bestaat. Hierbij noemen we x de onafhankelijke variabele en y de afhankelijke variabele.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hoezithet.nu

Wat is het verschil tussen een functie en een formule?

Het begrip 'functie' is heel precies vastgelegd, 'formule' is veel vager. Zonder te veel wiskundige details te geven, zal een functie een x-waarde nemen en daarmee een bepaalde y-waarde overeen laten komen. Belangrijk is dat bij elke x-waarde, precies één y-waarde hoort. Voorbeeld: y = f(x) met f(x) = x2.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wisfaq.nl

Wat betekent het dollarteken in Excel?

Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Welke formules zijn er in Excel?

  • Overzicht van formules in Excel. Artikel.
  • X.ZOEKEN. Artikel.
  • VERT.ZOEKEN. Artikel.
  • Functie SOM. Artikel.
  • AANTAL.ALS, functie. Artikel.
  • ALS, functie. Artikel.
  • ALS.VOORWAARDEN. Artikel.
  • SOM.ALS. Artikel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg je 01 in Excel?

Druk op Ctrl+1 om het dialoogvenster Celeigenschappen te laden. Selecteer het tabblad Getal en klik in de lijst Categorie op Aangepast en typ vervolgens in het vak Type de getalnotatie, zoals 000000000 voor een burgerservicenummer of 00-00-00-00-00 voor een telefoonnummer dat uit tien cijfers bestaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg ik deel 0 weg?

U kunt deze fout ook onderdrukken door de delingsbewerking te nesten in de functie ALSFOUT. Als u opnieuw A2/A3 gebruikt, gebruikt u de formule =ALS. FOUT(A2/A3;0).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent n A in Excel?

De waarde #N/B (#N/A) geeft aan dat de Invantive Excel formule niet berekend kan worden en heeft vaak de interpretatie van een fout.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op forums.invantive.com

Waarom krijg je hekjes in Excel?

In Microsoft Excel wordt ##### weergegeven in een cel als een kolom te smal is om de volledige inhoud van de cel weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt voorwaardelijke opmaak in Excel?

Selecteer het celbereik, de tabel of het hele werkblad waarop u voorwaardelijke opmaak wilt toepassen. Klik op het tabblad Start op Voorwaardelijke opmaak. Klik op Nieuwe regel. Selecteer een stijl, bijvoorbeeld 3-kleurenschaal, selecteer de gewenste voorwaarden en klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent Punt Komma in Excel?

Plaats een puntkomma (;) tussen waarden in verschillende rijen. Als u de waarden 10, 20, 30, 40 in één rij wilt weergeven en de waarden 50, 60, 70, 80 in de rij eronder, voert u de 2-bij-4-matrixconstante {10,20,30,40;50,60,70,80} in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is het verschil tussen VLOOKUP en Xlookup?

In tegenstelling tot VLOOKUP kan XLOOKUP een array met meerdere waarden opleveren. Dus de functie maakt je leven, net als de meeste nieuwere Excel functies (dynamische arrays), een stuk makkelijker: als je 2 waarden nodig hebt kun je deze vinden met slechts een enkele functie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Waar gebruik je VLOOKUP voor?

ZOEKEN (VLOOKUP in de Engelse versie van Excel) staat voor Verticaal Opzoeken. Deze functie laat Excel een bepaalde waarde opzoeken in een kolom (een zogenaamde tabel array), om de waarde van een cel in een andere kolom, maar uit dezelfde rij terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe werkt Hlookup?

HLOOKUP, of HORIZ. ZOEKEN in het Nederlands staat voor 'Horizontaal Opzoeken'. Deze functie laat Excel zoeken naar een bepaalde waarde in een rij (de zogenaamde 'tabel array'), om de waarde uit een andere rij, maar in dezelfde kolom terug te geven als resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com