Op Track & Trace (ook beschikbaar in de Parcels App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de Track & Trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
In de PostNL-app was het al mogelijk om de bezorgstatus van je pakket te volgen. Daarvoor kon je in de app inloggen in het 'Mijn Post'-gedeelte. Deze nieuwe functie zorgt dat je tot in meer detail kunt zien waar je pakket zich op een bepaald moment bevindt. Helemaal live is de locatie van jouw pakket niet.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig. Of je vraagt de afspraak aan via onze klantenservice. We komen de post en pakketten dan op de eerstvolgende werkdag ophalen..
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.
Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest.
Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag voor 20.00 uur. Post verstuurd vóór lichtingstijd van de brievenbus bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag.
We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland.
Bij wereldwijde verzending moet een douaneaangifte worden verstrekt. Als u het niet heeft en de agenten vragen u het te verzenden, dan wordt het pakket vastgehouden door de douane totdat u de juiste informatie doorgeeft. Hoe langer het duurt om de belastingen te betalen, hoe lang de douane mag pakket vasthouden.
Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct wat de status is.
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Hoe werkt het? Met onze haalservice kies je een dag of meerdere dagen waarop we je post of pakketten komen ophalen. Onze chauffeurs rijden tussen 14.00 en 18.00 uur en jij kiest zelf het tijdvak waarin zij langskomen. We hebben tijdvakken van een half uur, 1 uur of 2 uur.
Bij een PostNL servicepunt bij Primera kun je onder andere terecht voor het verzenden en ophalen van je pakket. De pakketten kunnen zowel in Nederland als naar het buitenland worden opgestuurd.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.
Verboden goederen
Illegale goederen zoals namaakgoederen en verdovende middelen/drugs. Antiek, breekbare en/of fragiele kunstschatten. Menselijke of dierlijke resten zoals organen of lichaamsdelen, menselijke en dierlijke embryo's, gecremeerde of opgegraven menselijke resten.