Helaas niet. Voor je eigen veiligheid en om de efficiëntie van onze activiteiten in onze depots/hub te verzekeren, kunnen we geen ontvangers toelaten op onze terreinen. We doen uiteraard wel ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk aan je te bezorgen. Wil je graag de gedetailleerde status van je pakket kennen?
Kan de chauffeur mijn pakket ook thuis ophalen? Ook met de Online Verzendservice van DPD is het mogelijk om je pakket te laten ophalen door de chauffeur. Per zending (dat kunnen dus meerdere pakketten zijn) kun je één afhaling aanvragen via het systeem. Hiervoor wordt een toeslag van € 5,95 in rekening gebracht.
Geen probleem! Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? Dan doen we onze uiterste best om het pakket toch zo snel mogelijk bij je aan te laten komen. DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.
In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig. Of je vraagt de afspraak aan via onze klantenservice. We komen de post en pakketten dan op de eerstvolgende werkdag ophalen..
Een pakket wordt 7 kalenderdagen vastgehouden bij de Pickup parcelshop. De 8ste dag krijgt de Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour.
Dit moet je weten over het ophalen
Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie). Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender. Soms moet je betalen bij het ophalen.
Als je wilt weten waar je DPD pakket is, kun je met Track & Trace je pakket volgen. Gebruik hiervoor het 14-cijferig pakketnummer of je referentienummer. Veranderen je plannen? Dan kun je de bezorging online eenvoudig aanpassen.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Je ontvangt een online afleverbewijs (POD). Elk pakket is standaard verzekerd tot 520 euro. Ook een verhoogde verzekering is mogelijk (voor zakelijke klanten). De levering gebeurt telkens voor 10:00, 12:00 of 18:00 of gegarandeerd de volgende werkdag.
Bel dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (tegen lokaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. DPD Nederland heeft inzicht in pakketten van ontvangers in Nederland.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Pakket ophalen bij een PostNL-punt Altijd een afhaalpunt in de buurt. Met deze gratis bezorgoptie in je webwinkel geef je klanten de mogelijkheid om pakketten zelf op te halen bij een PostNL-punt in de buurt. Er is er altijd wel een in de buurt.
Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
Ophalen wanneer jij wil
Je ziet vanzelf alle automaten bij jou in de buurt. Kies de automaat waar je je pakket wilt ophalen. We sturen je een code als het pakket voor je klaarligt. Toets de code in om je pakket uit de automaat te halen.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Kom dan gezellig zelf langs bij onze shop en krijg je het pakket op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Als bovenstaande niet in de e-mail staat vermeld dan mag iemand anders dan de ontvanger in de meeste gevallen het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!
De totale omvang bereken je op de volgende manier: lengte + 2 x breedte + 2 x hoogte. De omvang mag maximaal 3 meter zijn. Verstuur je je pakket vanuit of naar een DPD pakketpunt? Dan mag de maximale omvang niet groter zijn dan 2,5 m.
Je ontvangt van DPD een e-mail of sms op het e-mailadres of telefoonnummer dat de verzender aan ons heeft doorgegeven. Via de link in de e-mail of sms ga je naar de betaling.
Belangrijkste verschillen DPD, DHL en PostNL
DPD is met name sterk in Europa en biedt snelle bezorgopties en een goede service. DHL heeft daarentegen een sterke wereldwijde dekking en biedt verschillende bezorgopties aan, zoals Same Day Delivery en Time Definite Delivery.
Bezorging op zaterdag
Wanneer de verzender van je pakket kiest voor de service Saturday delivery, wordt je pakket op zaterdag bezorgd. Kan je pakket op zaterdag niet bezorgd worden, omdat je toch niet thuis bent? Dan proberen we het eerst bij de buren of we bezorgen het bij een Pickup parcelshop in de buurt.
Om een zending naar een afhaalpunt van PostNL te sturen, kies je voor de verzendoptie PakjeGemak. Deze dienst is minimaal met handtekening voor ontvangst, je ontvangt dan €0,10 korting op de pakketprijs. Voor het versturen van pakketten naar een servicepunt, volg je de onderstaande stappen: ga naar nieuwe zending.