Het is bij het aanmaken van een zending in de pakketten & vracht module mogelijk om ook een retourlabel te genereren. De retourlabel wordt in een pdf-document opgemaakt. Je hebt dan de optie om het label direct te printen of op verzoek van de klant deze te mailen.
Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.
Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten en herhaalaankopen op!
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.
Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.
Als je nog geen retourlabel hebt, maak je dit eenvoudig online aan. Check bij de verzender de juiste adresgegevens, vul ze in op Mijn DHL en print je label. Geen printer? Geen probleem!
Dit is verleden tijd met de printloze retourlabels via PostNL. Met printerloos retourneren tonen wij de klant een unieke barcode. Deze kan de klant vanaf een mobiele telefoon laten scannen bij een PostNL postkantoor. De PostNL medewerker zal vervolgens het label voor de klant printen.
Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.
Moet een webshop verzendkosten terugbetalen? Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
Een retourlabel, ook wel bekend als een retourzending of retourverzending, is een label dat wordt gebruikt om een product terug te sturen naar de verkoper of retailer. Dit label bevat informatie over de afzender, ontvanger en de locatie waar het pakket moet worden afgeleverd.
Met een Zebra-printer kunt u het label op een sticker printen, zodat het label rechtstreeks op de zending kan worden geplakt. DHL werkt met labels van 10x21cm, waarvan niet kan worden afgeweken. Indien gewenst kunt u een geschikte Zebra-printer en labels online bestellen, bijvoorbeeld via Labelsolutions.
Je kunt een zelfklevend Postnl-verzendlabel laten afdrukken op het postkantoor, bijvoorbeeld met de PostNL app of QR-code die je daar laat scannen. Maar als je veel pakketjes verstuurt kun je ze ook zelf uitprinten. Met een A4-stickervel en eigen printer kun je zelf meerdere verzendlabels op een vel printen.
Je maakt je zending eenvoudig zelf aan in My DHL Parcel. Vervolgens kun je het verzendlabel downloaden, printen en op het pakket plakken. Maar je kunt er ook voor kiezen om het label te laten printen bij ons ServicePoint. Laat daarvoor de QR-code in je mail of Mijn DHL app zien.
Nee. In de wet staat niet vermeld dat de consument verplicht is om de winkel te vertellen dat hij het product wil retourneren. Webwinkels schrijven vaak dat het verplicht is om het formulier in te vullen, omdat anders de retour niet kan worden aangenomen. Dat is bij wet verboden.
Zelf printen kan ook
Print het verzendlabel zelf en lever je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat.
Als je een pakketje verstuurt met DHL, druk je zelf je label af. Heb je geen printer in huis? Kies dan de optie 'Geen printer in huis'. Geef je pakket af in een winkel met een DHL ServicePoint en laat de QR-code op je mobiel scannen.
Verstuur je pakket online of via de PostNL-app. Print je verzendlabel zelf en breng daarna je pakket naar een PostNL-punt. Geen printer? Dan doen wij het voor je.
Versturen: Pakketten versturen kan via DHL naar adressen in binnen en- buitenland. U kunt zelf een label aanmaken via https://my.dhlparcel.nl/#/ en deze uitprinten. Vervolgens kunt u het pakket bij ons afgeven en kunnen wij het via ons systeem voor u inscannen en meegeven aan een DHL-bezorger.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten.