Kan je een jaar abonnement opzeggen?

Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kun je onder een abonnement uit?

Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is de wettelijke opzegtermijn abonnement?

Aanbieders kunnen uw abonnement ook stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengen. Ook dan heeft u een opzegtermijn van ten hoogste 1 maand. Alleen bij tijdschriften die minder dan 1 keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan ik mijn telefoon abonnement eerder opzeggen?

Het is mogelijk om je mobiele abonnement eerder op te zeggen, maar niet zonder kosten. Wanneer je eerder wil opzeggen dan 120 dagen ben je verplicht een afkoopsom te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overstappen.nl

Hoe stop je een abonnement?

Je abonnementen beheren op Google Play
  1. Ga op je Android-apparaat naar je abonnementen in Google Play.
  2. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  3. Tik op Abonnement opzeggen.
  4. Volg de instructies.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wanneer kan ik mijn abonnement of lidmaatschap opzeggen?

15 related questions found

Kan je een 2 jarig abonnement opzeggen?

Opzeggen van een abonnement van 2 jaar

Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen. Is dat niet het geval, dan ontstaat het vermoeden dat het beding 'onredelijk bezwarend'' is voor u als consument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Kan ik zomaar overstappen van provider?

Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op telefoon.nl

Kan ik zomaar overstappen naar een andere provider?

Bij de meeste provider kan je 4 maanden (120 dagen) voor de einddatum van je huidige contract overstappen naar een nieuwe mobiele provider. Je nieuwe abonnement zal dan ingaan op het moment dat je huidige contract is afgelopen. Wil je toch eerder overstappen? Het is mogelijk om je huidige abonnement op te zeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simonlyabonnement.com

Hoe kom ik van een mobiel abonnement af?

U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unitedconsumers.com

Kan ik stoppen zonder opzegtermijn?

Tijdens de periodes van tijdelijke werkloosheid om economische redenen kan je ontslag nemen zonder opzegtermijn. Dat geldt ook bij tijdelijke werkloosheid wegens slecht weer langer dan een maand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetacv.be

Hoe opzegtermijn omzeilen?

Als je met je werkgever in overleg het dienstverband beëindigt ('met wederzijds goedvinden') via een vaststellingsovereenkomst geldt de opzegtermijn niet. Je mag dan dus samen afspreken dat je per morgen of per volgende week stopt met je baan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hanzeadvocaat.nl

Hoe ver van te voren abonnement opzeggen?

De opzegtermijn voor een abonnement op een krant of tijdschrift dat minimaal één keer per maand verschijnt, bedraagt één maand. Voor het opzeggen van een abonnement op een krant of tijdschrift dat minder dan één keer per maand verschijnt geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op justitia.nl

Kun je onder een jaarcontract uit sportschool?

Mag een sportschool of fitnessclub een jaarcontract afsluiten? Ja, bij de meeste sportscholen en fitnessclubs ga je een contract aan voor 1 jaar. Wanneer je een jaarabonnement afsluit, zit je hier ook 1 jaar aan vast. Opzeggen kan pas nadat de abonnementsperiode is afgelopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op opzeggen.nl

Waar vind ik mijn opzegtermijn?

In de cao of de arbeidsovereenkomst staat hoelang de opzegtermijn is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Wat als ik mijn abonnement niet betaald?

Staat het verschuldigde bedrag daarna niet binnen 14 dagen op de rekening van de RET, dan wordt je abonnement beëindigd en kun je er niet meer mee reizen. De achterstand moet uiteraard nog wel betaald worden. Als dit niet gebeurt, geeft de RET de vordering uit handen aan een incassobureau.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ret.nl

Kan je 2 verschillende providers hebben?

Kan je dual sim met twee providers gebruiken? Jazeker, je hebt twee simkaarten en dus twee aparte telefoonnummers in je smartphone zitten. Dat betekent dat je twee (bijvoorbeeld sim only) abonnementen bij verschillende providers kan afsluiten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op androidplanet.nl

Wat is de beste provider van Nederland?

Volgens klanten is KPN de beste internet provider. Ook provider Ziggo scoort hoog en komt op de tweede plek. Deze twee providers zijn het beste beoordeeld in 2023. Kom hier meer te weten over de beste keuze: KPN of Ziggo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op keuze.nl

Kan ik mijn internet abonnement opzeggen?

Dit doe je via de website van je provider of vraag ernaar bij de klantenservice. In alle andere gevallen is de opzegtermijn één maand. De opzegtermijn begint op de dag dat je jouw contract opzegt. Zeg je per 6 januari op, dan moet je provider het contract uiterlijk per 7 februari beëindigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is de opzegtermijn bij Ziggo?

Meestal is dit 1 maand, dat ligt aan je abonnement. Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract. Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ziggo.nl

Hoeveel maanden van te voren nieuw abonnement?

Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op providers.nl

Kan ik mijn abonnement veranderen?

Wijzigen door op te zeggen

Ben je helemaal klaar met je huidige telefoonabonnement, dan is opzeggen ook mogelijk. Dit kun je gewoon doen op de website van je provider, of door contact op te nemen met je provider. Wil je verder in een nieuw abonnement?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abonnement-zonder-toestel.nl

Wat kost een jaarabonnement?

Met het OV Vrij Jaar abonnement kunt u het hele jaar zorgeloos reizen met het Openbaar Vervoer. Elke reis per trein, metro, bus en tram is zowel in de spits- als de daluren gratis en onbeperkt. Het OV Vrij Jaar abonnement kost echter € 387 per maand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op goedkoop-treinkaartje.nl

Welke provider heeft maandelijks opzegbaar?

Providers die maandelijks opzegbare abonnementen aanbieden zijn Lebara, Ben, Budget Mobiel Simyo, Tele2, Youfone en KPN. Bij Belsimpel is het erg makkelijk om een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement te vinden dat aansluit bij jouw wensen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Welke providers zijn maandelijks opzegbaar?

Je kunt bij een flink aantal mobiele providers terecht voor een sim only maandelijks opzegbaar abonnement. Zo bieden providers Ben, Budget Mobiel, KPN, Lebara, Simyo, Tele2 en Youfone een flexibel sim only abonnementen aan voor 1 maand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op providers.nl