Kan ik een pakket weigeren bij DHL?

Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren. Is het pakket al door de verzender aan ons overgedragen? Dan doen we ook een bezorgpoging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat gebeurt er als je een pakket weigert?

Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe weiger ik een pakket?

Een zending weigeren doe je als volgt:
  1. Ga naar track & trace.
  2. Vul de barcode van de zending in en je postcode.
  3. Onder de 'ik heb nog vragen'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als je een pakketje niet ophaalt DHL?

Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Kan je een bestelling weigeren aan de deur?

De klant hoeft het product dus niet eerst te ontvangen voordat hij gebruik kan maken van zijn wettelijke bedenktijd. Hieruit volgt dat een klant ook zijn pakket aan de deur mag weigeren en gebruik kan maken van zijn bedenktijd voor bestellingen waarvoor de wettelijke bedenktijd geldt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

DHL Shipment on Hold: What Does it Mean? What do you do?

28 related questions found

Kun je een verzonden pakket annuleren?

Als een zending nog bij je 'Voorbereide zendingen' staat, kun je deze aanpassen of verwijderen. Zendingen die al zijn voorgemeld kunnen niet meer verwijderd worden. Als je een fout hebt gemaakt en de zending is al voorgemeld, dan kun je gewoon een nieuwe zending aanmaken en de voorgemelde zending laten staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Heb je het recht een bestelling te annuleren?

Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Deze is 14 dagen. Gebruik daarvoor het herroepingsformulier of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd. Verstuur dit op zijn laatst op de 14e dag van uw bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat moet je laten zien als je een pakketje ophaalt?

Degene die jouw pakket ophaalt: Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie). Moet jouw adres kunnen opgeven. Er staat nergens op dat ik een kopie van ontvanger zelf nodig heb om pakket op te halen ,dus iedereen mag een paketje uit Nederland ophalen op locatie mits egen ID en adresgegevens laat zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klachtenkompas.nl

Wat betekent uitzondering bij DHL?

Als dat betekent dat je minder hoeft te betalen; dan vinden mensen dat best wel oke.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.quora.com

Wat moet je doen als je pakket wordt teruggestuurd?

We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

Moet een webshop verzendkosten terugbetalen? Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kan ik een pakket weigeren DPD?

Dat kan. Ga hiervoor naar het betaalplatform. De link naar het platform ontvang je via e-mail of sms. Daar kun je aangeven dat je de betaling wil weigeren en dus het pakket niet wil ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat gebeurt als een pakket niet Ontvang wordt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe moet je iets retour sturen?

Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen:
  1. Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
  2. Afgeven bij een PostNL-punt in jouw buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat mag niet in een pakket?

Verboden goederen
  • Vuurwapens inclusief munitie, explosieven en werktuigen met explosieve lading of ontstekingsmechanisme.
  • Illegale goederen zoals namaakgoederen en verdovende middelen/drugs.
  • Levende dieren.
  • Antiek, breekbare en/of fragiele kunstschatten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Hoe post retour afzender sturen?

Dit doe je als volgt:
  1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
  2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
  3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
  4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan DHL mijn pakket thuis ophalen?

Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat mag je niet met DHL versturen?

Support Deze producten mag je niet met DHL versturen
  • Alcoholische dranken.
  • Kunst, antiek, edelstenen en -metalen.
  • Geld, munten, betaalpassen, telefoonkaarten, waardepapieren en -documenten (zoals paspoorten)
  • Aan bederf onderhevige producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe betrouwbaar is DHL?

Altijd betrouwbaar

Met dit enorme netwerk van specialisten bezorgen we 98 procent van alle pakketten binnen Nederland al de volgende dag bij uw klanten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Waarom kan ik geen afhaalpunt kiezen?

Wanneer een afhaalpunt niet beschikbaar is op een webshop, betekent het dat; de voorraad van de afhaalpunt vol is, dat het afhaalpunt geen pakketten meer kan ontvangen, dat het afhaalpunt niet toegankelijk is voor onze bestelwagens (wegwerkzaamheden, enz.)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mondialrelay.nl

Hoe lang blijft een pakket bij een afhaalpunt?

PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op marterwinkel.nl

Hoe vaak wordt een pakket aangeboden?

Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoelang kan je een bestelling annuleren?

Wat u moet weten. Ook bij een aankoop op afstand hebt u als consument recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. De termijn gaat in op de dag na de levering van het goed of het afsluiten van het dienstencontract.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Kan je van een aankoop af?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kun je van een aankoop af?

De wettelijke bedenktijd houdt in dat u binnen 14 dagen mag afzien van uw aankoop zonder dat u daarvoor een reden hoeft te geven. U kunt hiervoor de verkoper aanschrijven per (aangetekende) brief of per e-mail. U retourneert dan het product waarvan u wilt afzien en de verkoper dient u uw geld terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtstelefoon.nl