Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren. Is het pakket al door de verzender aan ons overgedragen? Dan doen we ook een bezorgpoging.
Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.
Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
De klant hoeft het product dus niet eerst te ontvangen voordat hij gebruik kan maken van zijn wettelijke bedenktijd. Hieruit volgt dat een klant ook zijn pakket aan de deur mag weigeren en gebruik kan maken van zijn bedenktijd voor bestellingen waarvoor de wettelijke bedenktijd geldt.
Als een zending nog bij je 'Voorbereide zendingen' staat, kun je deze aanpassen of verwijderen. Zendingen die al zijn voorgemeld kunnen niet meer verwijderd worden. Als je een fout hebt gemaakt en de zending is al voorgemeld, dan kun je gewoon een nieuwe zending aanmaken en de voorgemelde zending laten staan.
Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Deze is 14 dagen. Gebruik daarvoor het herroepingsformulier of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd. Verstuur dit op zijn laatst op de 14e dag van uw bedenktijd.
Degene die jouw pakket ophaalt: Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie). Moet jouw adres kunnen opgeven. Er staat nergens op dat ik een kopie van ontvanger zelf nodig heb om pakket op te halen ,dus iedereen mag een paketje uit Nederland ophalen op locatie mits egen ID en adresgegevens laat zien.
Als dat betekent dat je minder hoeft te betalen; dan vinden mensen dat best wel oke.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Moet een webshop verzendkosten terugbetalen? Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
Dat kan. Ga hiervoor naar het betaalplatform. De link naar het platform ontvang je via e-mail of sms. Daar kun je aangeven dat je de betaling wil weigeren en dus het pakket niet wil ontvangen.
Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
Altijd betrouwbaar
Met dit enorme netwerk van specialisten bezorgen we 98 procent van alle pakketten binnen Nederland al de volgende dag bij uw klanten.
Wanneer een afhaalpunt niet beschikbaar is op een webshop, betekent het dat; de voorraad van de afhaalpunt vol is, dat het afhaalpunt geen pakketten meer kan ontvangen, dat het afhaalpunt niet toegankelijk is voor onze bestelwagens (wegwerkzaamheden, enz.)
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen.
Wat u moet weten. Ook bij een aankoop op afstand hebt u als consument recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. De termijn gaat in op de dag na de levering van het goed of het afsluiten van het dienstencontract.
De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.
De wettelijke bedenktijd houdt in dat u binnen 14 dagen mag afzien van uw aankoop zonder dat u daarvoor een reden hoeft te geven. U kunt hiervoor de verkoper aanschrijven per (aangetekende) brief of per e-mail. U retourneert dan het product waarvan u wilt afzien en de verkoper dient u uw geld terug te geven.