Heb je een huurwoning of een appartement? En moet je volgens het huurcontract of het reglement van de VvE de schade betalen? Dan is de schade aan het glas van je woning verzekerd op de Inboedelverzekering. Bij glasschade heb je geen eigen risico.
Weet je niet of het glas verzekerd is door de verhuurder? Kijk dan even in je huurcontract. Meestal staat daar wel in of je zelf een glasverzekering moet regelen. Belangrijk om te weten: een glasverzekering heeft het over glas met een lichtdoorlatende functie.
Valt glasschade onder opstal of inboedel? Glas wordt meestal tot het woonhuis gerekend en valt dus onder de opstalverzekering. Standaard of optioneel. Huur je een woning, dan is glasdekking bij alle inboedelverzekeraars op z'n minst een optie.
Er zijn woonhuisverzekeringen die een lek raam vergoeden wanneer het glas niet ouder is dan 10 jaar. Maar vocht in dubbel glas is niet altijd verzekerd binnen een woonhuisverzekering of een opstalverzekering. Er zijn ook veel verzekeraars die echt alleen glasschade of een gebroken ruit vergoeden.
Met een Glasverzekering verzekert u glasschade aan uw woning. Denk aan uw ramen, het glas in deuren maar ook aan het glas van uw douchecabine, dakramen en lichtkoepels.
Ruitschade is schade die is ontstaan op de voor-, zij- en achterruiten en dus niet aan het dakraam. Met een Allriskverzekering (WA Volledig Casco) dekking krijg je schade aan je dakraam vergoed, maar je valt bij een schadeclaim wel terug op de bonus-malustrede en in schadevrije jaren.
Wat te doen bij glasschade? Als je glasschade in huis hebt, dan is het belangrijk om dit te melden bij je verzekeraar of verzekeringsadviseur. Ook het inplannen van herstelwerkzaamheden of het regelen van een noodvoorziening moet je zo snel mogelijk doen.
Glas garantie. Een glaszetter geeft garantie, want een glaszetter levert kwaliteit. Dat geldt voor het dubbel glas zelf en voor het plaatsen. Een glaszetter geeft meestal 10 jaar garantie op het dubbel glas en het plaatsen.
Een lek in dubbel glas is in de meeste gevallen dan ook verzekerd. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan, die kunnen verschillen per verzekeraar. Michel Ypma, expert woonverzekering bij Independer, licht toe: “Zoals bij praktisch alles met de woonverzekering: je moet het glas wel goed onderhouden hebben.
Als u ziet dat er vocht tussen de twee glasplaten zit, of er een waas ontstaat op het glas tussen de twee glasbladen is uw dubbel glas lek.
Wat is een inboedelverzekering? Met een inboedelverzekering verzeker je spullen in jouw woning tegen schade door brand, storm, water en diefstal, maar soms ook schade door eigen schuld. Onder de inboedel vallen alle zaken die je meeneemt als je verhuist en die niet 'vast' in of aan de woning zitten.
Inboedelverzekering: verzekerd voor schade aan je spullen in je huis. Een Inboedelverzekering dekt schade aan spullen in je huis door bijvoorbeeld diefstal, lekkage of brand. Onder inboedel verstaan we alle spullen in huis die niet vastzitten.
Zelfs als is uw wagen enkele jaren oud, toch kan het interessant zijn een autoverzekering glasbreuk te hebben : met een steentje in uw voorruit, als u die moet vervangen, loopt de factuur gemiddeld op van 350€ tot 650 € plaatsing inbegrepen voor een gemiddeld voertuig.
Voor de spullen in huis sluit u een inboedelverzekering. U bent geen eigenaar van de woning, dus voor het huis zelf sluit de verhuurder een opstalverzekering. Glas is een onderdeel van de woning en wordt daarom normaal gesproken ook verzekerd door de verhuurder.
Ruitschade is gedekt op een beperkt- of volledig-casco autoverzekering.
Onder glasbreuk wordt niet alleen de schade aan de voorruit verstaan, maar ook aan de zijruiten, de achterruit en het glazen dak van je auto. Sommige verzekeringen vergoeden zelfs de schade aan de lampen en spiegels van je auto.
Hoe lang is de garantietermijn op dubbel glas (isolatieglas)? Dubbel glas, HR, HR+ en HR++ beglazing krijgen over het algemeen 10 jaar garantie van de fabrikant. Deze garantie geldt alleen voor eenheden die volledig dicht zijn.
De verzekeraar die je als eerste benadert moet de schade behandelen. De verzekeraar mag wel vragen of je ook nog ergens anders verzekerd bent. De verzekeraar kan dan (een deel van) de schade verhalen op de andere verzekeraar. Op die manier dragen ze de last samen.
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt. Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
De wettelijke garantie is, zoals de term eigenlijk al verraadt, geregeld volgens de wet. Dit betekent dat je als consument altijd rechten hebt op het moment dat je aanschaf eerder kapotgaat dan je verwacht, ook als er door de verkoper of fabrikant niets over garantie op je aankoopbewijs vermeld staat.
Wel kunnen we aangeven wat niet onder de garantie valt: Schade veroorzaakt door drukken, stoten, water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijke schade hoort te onstaan als je het product gebruikt. Het valt dan ook niet onder de garantie. Minder bekende, algemene zaken kunnen verschillen per product.
Wanneer u een barst of een gat in uw ruit heeft is het niet mogelijk deze te laten repareren. Glas repareren levert zelden het gewenste resultaat op. De glasschade blijft zichtbaar, de isolatiewaarde van de ruit verminderd en de ruit kan verder scheuren. Wij raden u aan om het glas te vervangen.
Glas breekt niet spontaan. Er is altijd een vorm van impact (hoe klein ook) nodig.