' Heineken heeft 140 panden in eigen bezit die het rechtstreeks verhuurt, bij 600 panden is de brouwer zowel huurder als onderverhuurder aan horecabazen. De bekendste 'Heinekencafés' zijn Hoppe, Heeren van Amstel en Heinekenhoek in Amsterdam.
Heineken heeft in 2022 bijna 257 miljoen hectoliter bier verkocht, een stijging van 7% ten opzichte van 2021. Verschillende prijsverhogingen om de gestegen kosten het hoofd te bieden zorgden voor een hogere totale omzet. Die kwam 19% hoger uit op 34,6 miljard euro.
Duurder bier in 2023
De omzet kwam uit op ruim 34,6 miljard euro, de aangepaste nettowinst steeg met bijna 31 procent tot 2,8 miljard euro.
Bierbrouwer Heineken kreeg de afgelopen week een storm van kritiek over zich heen. Volgens Follow the Money is het bedrijf nog steeds actief in Rusland, terwijl de bierbrouwer vorig jaar meldde te stoppen met de verkoop van Heineken in dit land. Op de website reageert Heineken op alle berichtgeving.
Er kwam in 1975 een nieuw hoofdkantoor met een grote nieuwe brouwerij in Zoeterwoude. Het nieuwe Heineken nam in 1989 de Limburgse brouwerij Brand over en werd hiermee de grootste bierbrouwer op de markt. Kleinzoon Freddy Heineken heeft Heineken vervolgens verder uitgebouwd tot een groot internationaal concern.
Heineken voert deze lijst dus fier aan, met een enorme voorsprong op de nummer twee. In 77 (!) landen wereldwijd is Heineken het meest populaire biermerk. Wetende dat dat bij een aantal van jullie op verontwaardiging kan rekenen, zeggen we toch: proost!
Het zit zo: Heineken heeft in Den Bosch een eigen grondwateronttrekking met eigen bronnen waar water uit gepompt wordt. Om de effecten van de grondwateronttrekking te monitoren zijn in de omgeving van de brouwerij peilbuizen geplaatst. Deze peilbuizen zitten er sinds de jaren tachtig.
En omdat Heineken zijn naam een gezellige uitstraling wilde geven, verving hij de hoofdletters door kleine letters en werd de 'E' een 'lachende e' door ze een fractie te kantelen. Sindsdien is de ontwikkeling van het etiket onverminderd doorgegaan.
Bavaria is een Nederlands biermerk dat gevoerd wordt door Swinkels Family Brewers.
De winst verdrievoudigde naar 2,6 miljard roebel (bijna 30 miljoen euro) en het bedrijf slaagde erin 720.000 hectoliter meer drank te verkopen dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de jaarrekening die het dochterbedrijf Heineken Rusland gisteren publiceerde, in handen van Follow the Money.
Charlene Lucille de Carvalho-Heineken is grootaandeelhouder en directeur van Heineken Holding.
Heineken en Amstel zijn de belangrijkste internationale merken. In 2017 werd 36 miljoen hl verkocht onder de Heineken merknaam. Heineken bezit en beheert daarnaast meer dan 300 merken, zoals Sol, Desperados, 33 Export, Cruzcampo, Żywiec, Birra Moretti, Murphy's, Brand, Star, Laško, Union, Affligem.
Heineken NV is een Nederlandse multinational in de bier- en drankensector en behoort tot de grootste brouwerijen van de wereld. Heineken en Amstel zijn de belangrijkste merken, maar het bedrijf beheert ook merken als Desperados, Sol en Birra Moretti.
Elke dag worden er meer dan 1 miljoen flesjes Heineken gedronken in meer dan 170 landen.
241 miljoen hectoliter bier
Heineken verkocht in 2019 241,4 miljoen hectoliter bier, zo blijkt uit de jaarcijfers. Dit was 8,3 procent meer dan in 2018 en dit leidde wereldwijd tot een autonome groei van 3,1 procent.
Belangrijkste statistieken van Heineken
In 2020 produceerde het bedrijf 186 miljoen vaten bier, wat overeenkomt met 221,6 miljoen hectoliter. Daarvan waren 35miljoen (41,8mhcl) vaten Heineken. De jaarlijkse omzet van Heineken bedraagt 24 miljard euro. Bij Heineken werken wereldwijd 84.000 medewerkers.
AB Inbev is veruit het grootste bierconcern ter wereld. De brouwer van merken als Budweiser, Beck's, Goose Island, Corona, Dommelsch, Hertog Jan, Hoegaarden, Jupiler, Stella Artois en nog veel meer is ruim 2,5 keer zo groot als de nummer twee op de markt, het Nederlandse Heineken.
Heineken is een Nederlands biermerk dat sinds 1873 door Heineken wordt gebrouwen. Het merk is het paradepaardje van de drankmultinational en wordt in veertig brouwerijen in 39 landen gebrouwen.
Onze brouwerij in Zoeterwoude is de grootste van Europa. Daarnaast vind je onze brouwerijen in 's-Hertogenbosch en Wijlre. Van al het bier dat onze brouwerijen in ons land produceren, is zo'n 25% bestemd voor de Nederlandse markt. De rest exporteren we naar het buitenland.
Het bedrijf heeft 115 brouwerijen in 65 landen. Heinekens belangrijkste markt is Europa, waar het concern meer dan de helft van zijn bier verkoopt. Vorig jaar boekte Heineken een winst van 930 miljoen euro op een omzet van 11,8 miljard euro.
De 'lachende e' in het Heineken-logo was een vinding van Freddy Heineken, en is al in 1964 doorgevoerd. Het biermerk kwam gisteren met zijn eigen Google versie van zijn logo. Het lettertype Product Sans is volgens Google geïnspireerd door basisschoolboeken.
Heineken heeft een doelstelling om maximaal 3,5 liter water per liter bier te gebruiken. Brouwerij Grolsch heeft als doelstelling om 3 liter water per liter bier te gebruiken.
Heineken brouwerijen gebruiken binnen hun productieproces (brouwen en verpak- ken) 5 soorten water: drinkwater (schoon- maakwater, huishoudelijk gebruik), onthard water (o.a. flessen spoelen), productwater, brouwwater en ketelvoeding- water. De laatste 4 soorten worden in eigen waterbehandelingsinstallatie gemaakt.
Heineken frisdranken
Naast bieren heeft Heineken verschillende frisdranken. Deze frisdranken vallen onder frisdrankproducent Vrumona (VRUchtenliMONAde). De eigen merken van Vrumona zijn: Royal Club, Sourcy, Crystal Clear, Sisi, Sourcy Vitaminwater, JOY, Climax Energy Drink en Holy Sosa.