Het negeren en verlaten van de moslim is niet toegestaan, omdat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: "Het is niet toegestaan voor een man om zijn moslimbroeder meer dan drie dagen te negeren, zij komen elkaar tegen en wendden zich van elkaar af.
Allah raadt ons in Surah Aali 'Imraan (vers 134) juist aan om onze woede te onderdrukken en spoort ons aan om te vergeven. Let wel, onderdrukken is wat anders dan ontkennen of negeren. Je kunt namelijk een emotie onderdrukken en er later toch op terugkomen.
De Profeet (vrede zij met hem) adviseerde ons niet boos te worden. Dat wil ook zeggen dat je de oorzaken die daartoe kunnen leiden vermijdt. Het is overgeleverd van Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) dat een man advies vroeg aan de Profeet (vrede zij met hem).
De Turkse autoriteit voor religieuze zaken veroordeelt het dragen van het 'boze oog', een amulet waaraan bepaalde krachten worden toegedicht. Volgens Diyanet, de autoriteit die aan het hoofd staat van ruim 85.000 moskeeën, is het niet toegestaan in de islam om hulp van iets anders te verwachten dan van Allah.
Om zich te beschermen tegen hun aan- vallen hanteert men verschillende tech- nieken, zoals het dragen van amuletten of het gebruik van stoffen waar djinns niet tegen kunnen, bijvoorbeeld zout of wierook.
Het concept van het boze oog veronderstelt dat dingen of mensen die dierbaar zijn, die hoog aanzien hebben of waar veel waarde aan wordt gehecht, voortdurend kwetsbaar zijn voor schade, letsel, benadeling of vernietiging. Het wordt geloofd dat het ziekte, pech en ongeluk en zelfs de dood kan veroorzaken.
Ze horen niet alleen stemmen, maar ze zien ook een donkere gestalte voor zich, ze ruiken een vieze geur en ze hebben het gevoel dat er iemand achter hen staat en een hand op hun schouder legt. „En regelmatig manifesteren djinns zich als dieren in de beleving van de patiënten.
In de Koran staat niets over een verbod op het afbeelden van mensen, en in sommige perioden hebben islamitische kunstenaars wel de profeet Mohammed afgebeeld.
Hoe kan men van Sihr (tovenarij) genezen? Antwoord: Alle lof zij Allah. Degene die getroffen is door Sihr dient dit niet te bestrijden met Sihr.
Hoe doe je roqya bij jezelf? Roqya kan door middel van Koranverzen en dua verricht worden. Als je weet van wie je het boze oog hebt gekregen dan kun je aan degene vragen om zich voor jou te wassen. Dit water kun jij in één keer van achter over je lichaam gieten.
Het islamitische verhaal is in grote lijnen dit: Mohammed kreeg rond 610 bij Hira, een berg bij Mekka, voor het eerst een verschijning van de engel Gabriël (Jibril). In de loop van 22 jaar gaf de engel hem de boodschap van Allah door.
Verdriet kan je afhouden van de weg naar Allah
Moge Allah ze een middel tot troost, verlichting en herstel laten zijn voor degenen met een gebroken hart. En voor degenen die bezorgd zijn door de vele problemen of conflicten die ze meemaken of meegemaakt hebben.
“Wie het volgende zegt: Astaghfiroellaah, aladie laa ilaaha illa hoe, al-Hayy ul-Qayyoem, wa atoebo ilayh (Ik vraag Allah om vergiffenis, er is geen ware god dan Allah, de Levende de Onderhouder en ik keer me berouwvol tot hem). Hij wordt vergeven, ook al vlucht hij van het strijdveld.”
Inna Lillahi wa inna Ilayhi Radji3oen: (Wij behoren tot Allâh en tot hem keren wij terug)Dit zegt men wanneer ons een ramp treft, zoals bijvoorbeeldbij het stervern van een broeder of zuster. Dus wanneer men condoleert.
We antwoorden meestal met "Alhamdulillah" ("Geprezen zij God") gevolgd door "Subhanallah wa bihamdihi" ("Glorie zij God"). Maar als we onze condoleances aanbieden in het Arabisch: "Allah y rahma", reageren we met "Amin" .
Binnen de islam wordt dat gezien als een vorm van zwarte magie of Marokkaanse hekserij. In de Koran worden dergelijke activiteiten bestempeld als haram, ofwel handelingen die voor moslims als ontoelaatbaar worden beschouwd.
De moslima's die in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) dragen, doen dit veelal omdat zij dit als een islamitisch voorschrift zien. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31, Soera De Partijscharen 59.
Als je iets voelde veranderen bij je hoofd, nek, vingertoppen of rug is er sprake van zwarte magie. Tijdens het noemen van die zin kan het zijn dat je een persoon in gedachten krijgt, beelden ziet, een naam ziet of hoort. Kortom, mogelijk krijg je informatie over de persoon van wie de zwarte magie af komt.
' Waar je zonder meer mee aan de slag kunt gaan: kalligrafie, het tekenen van mozaïeken, geometrische patronen en natuur en muziek maken door te zingen, trommelen en klappen. 'Maar in een klas met veel islamitische kinderen de opdracht geven om een zelfportret te tekenen, is niet handig.
Mensen die in de islam geloven heten moslims.
Alles wat haram is, kunnen moslims niet eten of doen. Bijvoorbeeld: varkensvlees, alcoholische dranken en niet-ritueel geslachte vleesproducten. producten afgeleid van varkens, zoals gelatine uit varkensbeenmerg.
Het Jin-dialect wordt vooral gesproken in het noorden van China. Zo communiceren veel inwoners van de provincie Shanxi en de regio Binnen-Mongolië in Jin (晋语) met elkaar.
Al-Kaboes is een kwaal die een persoon voelt wanneer hij in slaap valt en hij zich inbeeldt dat iets zwaars tegen hem aandrukt, hem knijpt en zijn ademhaling beklemt. Vandaar dat hij niet kan praten of bewegen, en hij bijna verstikt omdat zijn luchtwegen worden geblokkeerd.
,,Djinns zitten overal: in de lucht, in het water, in de grond. Vooral op donkere, vochtige en verlaten plekken zijn ze dol.